Stad.nl wil groeien naar tweeduizend winkels

Stad.nl wil groeien naar tweeduizend winkels

De initiatiefnemers van het digitale winkelcentrum Stad.nl zien een goede toekomst voor kleine zelfstandige winkeliers op internet. Intussen hebben zich al vierhonderd winkels en bedrijven gevestigd in het winkelcentrum en er wordt gemikt op tweeduizend winkels.

Grote ketens niet welkom

Het digitale winkelcentrum telt onder meer een Modegracht, een Kunststraat en een Fairtradelaan. Het initiatief begon een half jaar geleden en mikt op ondernemers uit winkelstraten of met digitale ambities die een origineel aanbod hebben. Grote ketens of webgiganten zijn niet welkom op Stad.nl, zei initiatiefneemster Helene van der Meijs in een interview met Brabants Dagblad.

 

Maandelijks bezoeken zo'n dertigduizend consumenten de digitale stad. Deelname vergt een eenmalige investering van 99 euro en een maandelijkse heffing van 20 euro. Tegen bijbetaling kan reclameruimte in de stad worden gehuurd en is het mogelijk het eigen winkelpand digitaal te laten nabouwen in de stad. Ondernemers kunnen met een starterspakket zelf hun digitale winkel opzetten en inrichten in een pand in het winkelcentrum.

 

Stad.nl werkt onder meer samen met het vrouwenblad Viva. Tijdens de webwinkeldagen volgend jaar in de Jaarbeurshal wil het initiatief zich uitgebreid presenteren. Hoeveel er tot nu toe is geïnvesteerd in het initiatief willen de initiatiefnemers niet zeggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top