Tablets voor kinderen nieuwe hoop voor speelgoedwinkels? | RetailDetail

Tablets voor kinderen nieuwe hoop voor speelgoedwinkels?

Tablets voor kinderen nieuwe hoop voor speelgoedwinkels?

"Tablets zijn één van de meest gewilde stukken speelgoed en de trend blijft groeien", zegt Paul Winslow, vicepresident merchandising bij Toys R Us. Daarom zouden volgens sommige analisten tablets voor kinderen belangrijk worden voor een succesvol eindejaar voor een aantal speelgoedverkopers.

Markt met groeipotentieel

De laatste jaren komen steeds meer tablets op de markt die specifiek gericht zijn op kinderen, maar die wel vrijwel alle mogelijkheden hebben die ze ondertussen gewend zijn van de iPads van hun ouders. Zo lanceerde Samsung onlangs nog de Samsung Galaxy Tab 3 Kids. Voorlopig is het nog een vrij beperkte markt en dus is er nog veel ruimte om te groeien: in de Verenigde Staten hebben al vier keer meer gezinnen met kinderen jonger dan 8 jaar een tablet in huis dan in 2011.

 

Ook bij jonge gebruikers is er een flinke stijging waarneembaar: 38 procent van de kinderen jonger dan twee jaar in de VS hebben al eens een mobiel toestel gebruikt, twee jaar geleden was dat nog maar tien procent. 36 procent van de kinderen in de VS zou zijn eigen tablet, e-reader of educatief gametoestel hebben. In 2011 was dat 29 procent.

 

Speelgoed met aandacht voor tablets

Bijgevolg worden er ook meer producten voor kinderen gemaakt die rekening houden met tablets, zoals de iPotty, een toilet voor kleine kinderen met ingebouwde tablethouder. Voor speelgoedverkopers zou de markt van tablets voor kinderen dan ook heel belangrijk kunnen worden dit eindejaar. De omzet van speelgoed stagneert de laatste jaren immers: voor ketens als Toys R Us, dat al twee jaar te kampen heeft met een dalende omzet, kan een goede verkoop van tablets de sleutel tot succes zijn.

 

De toestellen kosten soms meer dan 200 dollar (ongeveer 150 euro) en daarom heeft Toys R Us in al zijn winkels een ruimte gemaakt waar bijna dertig tablets getest kunnen worden, waaronder de Tabeo e2, een tablet die door Toys R Us zelf op de markt werd gezet. Volgen speelgoedketens in de Benelux weldra het Amerikaanse voorbeeld?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.