Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Onlineretailgroep Wohi.nl, een afkorting voor Warenhuizen Op Het Internet, wil 2013 gebruiken om stevig te groeien. De e-tailer wil van de huidige zestien online warenhuizen naar dertig in 2014, en dat met in totaal vier miljoen producten.

“White label machine”

Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle.nl. Drie jaar geleden begon Wohi.nl met de site Boekenwarenhuis.nl. Ondertussen zijn de verschillende online warenhuizen van de groep onderling met elkaar verbonden, zodat klanten die bij de aangesloten warenhuizen shoppen, hun aankopen in één gezamenlijk winkelmandje terugvinden.

 

Die winkelmandjes zijn gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers, zoals groothandels, winkelketens of nichespelers. Vaneker spreekt dan ook over Wohi.nl als een ‘white label machine’, die retailketens de mogelijkheid biedt om bijvoorbeeld online met andere aanbiedingen te komen dan in de fysieke winkels.

 

Sinds kort adverteert Wohi.nl op televisie, maar de online warenhuizen zullen zich ook in de toekomst blijven onderscheiden van bijvoorbeeld bol.com of wehkamp.nl. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld een cadeautje meegestuurd met hun bestelling. Volgens de oprichter zou de online warengroep door die andere aanpak heel groot kunnen worden, hoewel dat geen doelstelling op zich is.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top