Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Onlineretailgroep Wohi.nl, een afkorting voor Warenhuizen Op Het Internet, wil 2013 gebruiken om stevig te groeien. De e-tailer wil van de huidige zestien online warenhuizen naar dertig in 2014, en dat met in totaal vier miljoen producten.

“White label machine”

Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle.nl. Drie jaar geleden begon Wohi.nl met de site Boekenwarenhuis.nl. Ondertussen zijn de verschillende online warenhuizen van de groep onderling met elkaar verbonden, zodat klanten die bij de aangesloten warenhuizen shoppen, hun aankopen in één gezamenlijk winkelmandje terugvinden.

 

Die winkelmandjes zijn gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers, zoals groothandels, winkelketens of nichespelers. Vaneker spreekt dan ook over Wohi.nl als een ‘white label machine’, die retailketens de mogelijkheid biedt om bijvoorbeeld online met andere aanbiedingen te komen dan in de fysieke winkels.

 

Sinds kort adverteert Wohi.nl op televisie, maar de online warenhuizen zullen zich ook in de toekomst blijven onderscheiden van bijvoorbeeld bol.com of wehkamp.nl. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld een cadeautje meegestuurd met hun bestelling. Volgens de oprichter zou de online warengroep door die andere aanpak heel groot kunnen worden, hoewel dat geen doelstelling op zich is.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top