Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Onlineretailgroep Wohi.nl, een afkorting voor Warenhuizen Op Het Internet, wil 2013 gebruiken om stevig te groeien. De e-tailer wil van de huidige zestien online warenhuizen naar dertig in 2014, en dat met in totaal vier miljoen producten.

“White label machine”

Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle.nl. Drie jaar geleden begon Wohi.nl met de site Boekenwarenhuis.nl. Ondertussen zijn de verschillende online warenhuizen van de groep onderling met elkaar verbonden, zodat klanten die bij de aangesloten warenhuizen shoppen, hun aankopen in één gezamenlijk winkelmandje terugvinden.

 

Die winkelmandjes zijn gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers, zoals groothandels, winkelketens of nichespelers. Vaneker spreekt dan ook over Wohi.nl als een ‘white label machine’, die retailketens de mogelijkheid biedt om bijvoorbeeld online met andere aanbiedingen te komen dan in de fysieke winkels.

 

Sinds kort adverteert Wohi.nl op televisie, maar de online warenhuizen zullen zich ook in de toekomst blijven onderscheiden van bijvoorbeeld bol.com of wehkamp.nl. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld een cadeautje meegestuurd met hun bestelling. Volgens de oprichter zou de online warengroep door die andere aanpak heel groot kunnen worden, hoewel dat geen doelstelling op zich is.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top