Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Onlineretailgroep Wohi.nl, een afkorting voor Warenhuizen Op Het Internet, wil 2013 gebruiken om stevig te groeien. De e-tailer wil van de huidige zestien online warenhuizen naar dertig in 2014, en dat met in totaal vier miljoen producten.

“White label machine”

Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle.nl. Drie jaar geleden begon Wohi.nl met de site Boekenwarenhuis.nl. Ondertussen zijn de verschillende online warenhuizen van de groep onderling met elkaar verbonden, zodat klanten die bij de aangesloten warenhuizen shoppen, hun aankopen in één gezamenlijk winkelmandje terugvinden.

 

Die winkelmandjes zijn gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers, zoals groothandels, winkelketens of nichespelers. Vaneker spreekt dan ook over Wohi.nl als een ‘white label machine’, die retailketens de mogelijkheid biedt om bijvoorbeeld online met andere aanbiedingen te komen dan in de fysieke winkels.

 

Sinds kort adverteert Wohi.nl op televisie, maar de online warenhuizen zullen zich ook in de toekomst blijven onderscheiden van bijvoorbeeld bol.com of wehkamp.nl. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld een cadeautje meegestuurd met hun bestelling. Volgens de oprichter zou de online warengroep door die andere aanpak heel groot kunnen worden, hoewel dat geen doelstelling op zich is.
Tags: