Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen | RetailDetail

Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Webwarenhuisgroep Wohi.nl heeft groeiplannen

Onlineretailgroep Wohi.nl, een afkorting voor Warenhuizen Op Het Internet, wil 2013 gebruiken om stevig te groeien. De e-tailer wil van de huidige zestien online warenhuizen naar dertig in 2014, en dat met in totaal vier miljoen producten.

“White label machine”

Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle.nl. Drie jaar geleden begon Wohi.nl met de site Boekenwarenhuis.nl. Ondertussen zijn de verschillende online warenhuizen van de groep onderling met elkaar verbonden, zodat klanten die bij de aangesloten warenhuizen shoppen, hun aankopen in één gezamenlijk winkelmandje terugvinden.

 

Die winkelmandjes zijn gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers, zoals groothandels, winkelketens of nichespelers. Vaneker spreekt dan ook over Wohi.nl als een ‘white label machine’, die retailketens de mogelijkheid biedt om bijvoorbeeld online met andere aanbiedingen te komen dan in de fysieke winkels.

 

Sinds kort adverteert Wohi.nl op televisie, maar de online warenhuizen zullen zich ook in de toekomst blijven onderscheiden van bijvoorbeeld bol.com of wehkamp.nl. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld een cadeautje meegestuurd met hun bestelling. Volgens de oprichter zou de online warengroep door die andere aanpak heel groot kunnen worden, hoewel dat geen doelstelling op zich is.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.