Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015 | RetailDetail

Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015

Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015

De Wehkamp Holding heeft in het gebroken boekjaar 2015/2016, dat op 13 maart 2016 werd afgesloten, een verlies gemaakt van meer dan 21,2 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de overgang naar het nieuwe distributiecentrum van webwarenhuis Wehkamp.

Omzet groeit wel

Dat nieuwe distributiecentrum in Zwolle is volledig geautomatiseerd, maar kostte ook bijna 100 miljoen euro. Daarnaast werden er ook nog eens heel wat onvoorziene kosten gemaakt bij de overname door de Britse durfkapitalist Apax.

 

Zonder die extra kosten daalde het brute bedrijfsresultaat slechts licht van 45,6 miljoen euro naar 44,1 miljoen euro, blijkt uit de cijfers van de Wehkamp Holding. De omzet zette dan weer wel een mooie stap voorwaarts, met een groei van 711 miljoen euro naar 750 miljoen euro. Wehkamp is verantwoordelijk voor driekwart van de omzet van Wehkamp Holding.

 

Naast Wehkamp behoorden vorig jaar ook Lacent, dat afbetalingsregelingen financiert, en online winkel Fonq tot de Wehkamp Holding. Sinds eind vorig jaar is Fonq wel in nieuwe handen, nadat het werd verkocht aan Ad Scheepbouwer, voormalig grootaandeelhouder van RFS Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.