Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top