Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop | RetailDetail

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top