Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop | RetailDetail

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.