Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop | RetailDetail

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

Wehkamp zet sterker in op mobiele verkoop

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

De grootste online verkoper van Nederland, Wehkamp.nl, zet sterker in op de verkopen via mobiele telefoons. Het bedrijf uit Zwolle heeft zijn mobiele webwinkel compleet onder handen genomen en opnieuw gelanceerd. Aan de vernieuwing is een uitgebreid gebruikersonderzoek vooraf gegaan.

 

Wehkamp was twee jaar geleden bij de lancering van de mobiele webshop een voorloper onder de Nederlandse retailers. Recent werd een groot onderzoek gehouden naar de gebruikers, die onder meer grotere knoppen en een prominentere terug-knop vroegen. Ook de navigatie werd onder handen genomen om meer duidelijkheid de scheppen voor gebruikers.

 

Wehkamp zet met de lancering definitief in op mobiele websites en niet op een eigen app. Alexander van Slooten van Wehkamp legt uit waarom: "De meest gebruikte apps bieden toch vooral een eenduidige functie. Bovendien bieden mobiele browsers tegenwoordig steeds betere mogelijkheden en zie we dat iPad-shoppers ook vooral mobiel surfen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.