Zalando gestart met afhaalpunten in Nederland | RetailDetail

Zalando gestart met afhaalpunten in Nederland

Zalando gestart met afhaalpunten in Nederland

Sinds vorige week kunnen klanten van Zalando hun gemaakte bestellingen ook afhalen. De Duitsers hebben daarvoor een samenwerking gesloten met PostNL, zodat de pakjes van Zalando voortaan ook kunnen worden opgepikt bij de meer dan 2000 afhaalpunten van PakjeGemak.

Ook buiten kantooruren

Veel afhaalpunten van PakjeGemak zijn immers ook buiten de kantooruren en in het weekend geopend: zo hoeven klanten niet thuis te wachten op een pakje en moeten ze ook niet rekenen op de buren wanneer ze hun pakje toevallig gemist hebben. De dienst is - net zoals de gewone leveringen - volledig gratis. Zalando voegt de optie toe, omdat het merkt dat click & collect bij de Nederlanders de meest favoriete manier is om bestellingen te laten leveren.

 

In België biedt Zalando al langer Click & Collect aan bij de postkantoren van bpost en diens Postpunten. Ook in Duitsland konden klanten al sinds een hele tijd hun pakjes zelf ophalen. Daar heeft de Duitse webwinkel een deal met DHL.

 

Veel retourzendingen

Zalando is bij veel online shoppers populair, omdat producten tot honderd dagen na aankoop terug mogen worden gestuurd. Het bedrijf bevestigde in dat opzicht dat ongeveer de helft van de verkochte items retour worden gezonden.

 

In 2012 had Zalando een omzet van 1,15 miljard euro, waarvan ongeveer 200 miljoen in Nederland werd gerealiseerd. Dat leidde echter niet tot winst, want in 2012 moest Zalando een verlies van 90 miljoen euro in de boeken schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top