Zalando gestart met afhaalpunten in Nederland

Zalando gestart met afhaalpunten in Nederland

Sinds vorige week kunnen klanten van Zalando hun gemaakte bestellingen ook afhalen. De Duitsers hebben daarvoor een samenwerking gesloten met PostNL, zodat de pakjes van Zalando voortaan ook kunnen worden opgepikt bij de meer dan 2000 afhaalpunten van PakjeGemak.

Ook buiten kantooruren

Veel afhaalpunten van PakjeGemak zijn immers ook buiten de kantooruren en in het weekend geopend: zo hoeven klanten niet thuis te wachten op een pakje en moeten ze ook niet rekenen op de buren wanneer ze hun pakje toevallig gemist hebben. De dienst is - net zoals de gewone leveringen - volledig gratis. Zalando voegt de optie toe, omdat het merkt dat click & collect bij de Nederlanders de meest favoriete manier is om bestellingen te laten leveren.

 

In België biedt Zalando al langer Click & Collect aan bij de postkantoren van bpost en diens Postpunten. Ook in Duitsland konden klanten al sinds een hele tijd hun pakjes zelf ophalen. Daar heeft de Duitse webwinkel een deal met DHL.

 

Veel retourzendingen

Zalando is bij veel online shoppers populair, omdat producten tot honderd dagen na aankoop terug mogen worden gestuurd. Het bedrijf bevestigde in dat opzicht dat ongeveer de helft van de verkochte items retour worden gezonden.

 

In 2012 had Zalando een omzet van 1,15 miljard euro, waarvan ongeveer 200 miljoen in Nederland werd gerealiseerd. Dat leidde echter niet tot winst, want in 2012 moest Zalando een verlies van 90 miljoen euro in de boeken schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top