Macintosh niet somber, wel voorzichtig.

Retailhuis Macintosch rekent voor 2011 op een moeilijk jaar. De onderneming presenteerde betere resultaten dan verwacht over de tweede helft van 2010, maar waarschuwt voor te veel optimisme.

 

'Wij zijn niet somber, wel voorzichtig', liet topman Frank de Moor weten in een toelichting op de cijfers. 'Dit is het eerste jaar dat consumenten echt een lager besteedbaar inkomen hebben'', aldus De Moor. Hij wees op bezuinigingsmaatregelen, hogere kosten voor energie en brandstof als gevolg van de gestegen olieprijs en de inflatie. ''Het is een jaar dat moeilijk voorspelbaar is qua consumentengedrag.' 


De onderneming geeft dan ook geen verwachting voor volgend jaar. De verbetering van het resultaat was vooral te danken aan de schoenenketens van het bedrijf. In telecom en woonwinkels deed de onderneming het duidelijk minder. Over heel 2010 steeg de omzet met 1,3 procent tot 1,13 miljard euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 55,9 miljoen euro, een kwart hoger dan in 2009 en onder de streep hield Macintosh 40,1 miljoen euro over, bijna 28 procent meer dan een jaar eerder.

Retailhuis Macintosch rekent voor 2011 op een moeilijk jaar. De onderneming presenteerde betere resultaten dan verwacht over de tweede helft van 2010, maar waarschuwt voor te veel optimisme.

 

'Wij zijn niet somber, wel voorzichtig', liet topman Frank de Moor weten in een toelichting op de cijfers. 'Dit is het eerste jaar dat consumenten echt een lager besteedbaar inkomen hebben'', aldus De Moor. Hij wees op bezuinigingsmaatregelen, hogere kosten voor energie en brandstof als gevolg van de gestegen olieprijs en de inflatie. ''Het is een jaar dat moeilijk voorspelbaar is qua consumentengedrag.' 


De onderneming geeft dan ook geen verwachting voor volgend jaar. De verbetering van het resultaat was vooral te danken aan de schoenenketens van het bedrijf. In telecom en woonwinkels deed de onderneming het duidelijk minder. Over heel 2010 steeg de omzet met 1,3 procent tot 1,13 miljard euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 55,9 miljoen euro, een kwart hoger dan in 2009 en onder de streep hield Macintosh 40,1 miljoen euro over, bijna 28 procent meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad

16/11/2017

Wie in Utrecht op zoek gaat naar een eindejaarscadeau, kan vanaf vandaag terecht bij de Ikea Gift Shop. Het is de eerste keer dat Ikea een winkel toegespitst op de feestdagen opent in de binnenstad.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Back to top