Marqt gaat aantal vestigingen verdubbelen. | RetailDetail

Marqt gaat aantal vestigingen verdubbelen.

De keten van hoog gepositioneerde supermarkten Marqt wil in 2011 eindelijk de eerder al geplande uitbreiding realiseren. Dit jaar rekent oprichter en directeur Quirijn Bolle op de opening van drie nieuwe vestigingen. De uitbreiding werd afgelopen jaar gehinderd door een tegenvallende omzetontwikkeling, waardoor de expansie op sterk water was gezet.

 

De keten telt nu nog drie vestigingen, waarvan de winkel in de Utrechtsestraat in Amsterdam er een is. De omzet van die winkel had enorm te lijden onder uitgelopen werkzaamheden van de gemeente Amsterdam. 'De laatste maanden heeft Marqt echter een omzetsprong van 50% gemaakt. Op jaarbasis realiseren we met drie winkels nu 15 miljoen euro omzet', stelt Bolle tegenover de Levensmiddelenkrant.


Alle winkels zijn volgens hem rendabel. Dat betekent dat er binnenkort een vierde winkel opengaat in Amsterdam en dat er concrete plannen zijn voor nog twee vestigingen. Nog eentje in Amsterdam en eentje elders. Marqt werkt met een winkelconcept dat is gebaseerd op regionale leveranciers en producten van hoge kwaliteit. Bolle denkt nog altijd dat er in heel Nederland op termijn veertig tot zestig winkels mogelijk zijn.

De keten van hoog gepositioneerde supermarkten Marqt wil in 2011 eindelijk de eerder al geplande uitbreiding realiseren. Dit jaar rekent oprichter en directeur Quirijn Bolle op de opening van drie nieuwe vestigingen. De uitbreiding werd afgelopen jaar gehinderd door een tegenvallende omzetontwikkeling, waardoor de expansie op sterk water was gezet.

 

De keten telt nu nog drie vestigingen, waarvan de winkel in de Utrechtsestraat in Amsterdam er een is. De omzet van die winkel had enorm te lijden onder uitgelopen werkzaamheden van de gemeente Amsterdam. 'De laatste maanden heeft Marqt echter een omzetsprong van 50% gemaakt. Op jaarbasis realiseren we met drie winkels nu 15 miljoen euro omzet', stelt Bolle tegenover de Levensmiddelenkrant.


Alle winkels zijn volgens hem rendabel. Dat betekent dat er binnenkort een vierde winkel opengaat in Amsterdam en dat er concrete plannen zijn voor nog twee vestigingen. Nog eentje in Amsterdam en eentje elders. Marqt werkt met een winkelconcept dat is gebaseerd op regionale leveranciers en producten van hoge kwaliteit. Bolle denkt nog altijd dat er in heel Nederland op termijn veertig tot zestig winkels mogelijk zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.