Merkrechten Australian Homemade in andere handen | RetailDetail

Merkrechten Australian Homemade in andere handen

Bickery Management Group is de nieuwe eigenaar van het merk Australian Homemade. De franchiseformule verkeert al enige tijd in financieel zwaar weer, door opgelopen betalingsachterstanden van enkele franchisenemers en de hoge huren van de winkels die veelal op dure A-Lokaties zijn gelegen.

 

Australian Homemade werd ruim tien jaar geleden opgezet door Bart van Elsland, die eerder met veel succes de bakkersketen Bakker Bart in de markt had gezet en ook de drijvende kracht was achter Barts Bakerstreet. In de formule worden onder meer ijs, chocolade en koffie verkocht. De wereldwijde merkrechten en recepturen voor Chocolade, IJs en Koffie evenals het chocoladeproductieatelier in Veenendaal zijn nu in handen gekomen van de Bickery groep. Voor de winkels wordt naar een afgeslankt franchisemodel gekeken.

 

Australian Homemade timmerde niet alleen in Nederland aan de weg, maar ook internationaal. Recent werd al bekend dat de vestiging in de Leidsestraat in Amsterdam was gesloten. Daar komt nu het eerste stadsfiliaal van Starbucks.

Bickery Management Group is de nieuwe eigenaar van het merk Australian Homemade. De franchiseformule verkeert al enige tijd in financieel zwaar weer, door opgelopen betalingsachterstanden van enkele franchisenemers en de hoge huren van de winkels die veelal op dure A-Lokaties zijn gelegen.

 

Australian Homemade werd ruim tien jaar geleden opgezet door Bart van Elsland, die eerder met veel succes de bakkersketen Bakker Bart in de markt had gezet en ook de drijvende kracht was achter Barts Bakerstreet. In de formule worden onder meer ijs, chocolade en koffie verkocht. De wereldwijde merkrechten en recepturen voor Chocolade, IJs en Koffie evenals het chocoladeproductieatelier in Veenendaal zijn nu in handen gekomen van de Bickery groep. Voor de winkels wordt naar een afgeslankt franchisemodel gekeken.

 

Australian Homemade timmerde niet alleen in Nederland aan de weg, maar ook internationaal. Recent werd al bekend dat de vestiging in de Leidsestraat in Amsterdam was gesloten. Daar komt nu het eerste stadsfiliaal van Starbucks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.