Merkrechten Australian Homemade in andere handen

Bickery Management Group is de nieuwe eigenaar van het merk Australian Homemade. De franchiseformule verkeert al enige tijd in financieel zwaar weer, door opgelopen betalingsachterstanden van enkele franchisenemers en de hoge huren van de winkels die veelal op dure A-Lokaties zijn gelegen.

 

Australian Homemade werd ruim tien jaar geleden opgezet door Bart van Elsland, die eerder met veel succes de bakkersketen Bakker Bart in de markt had gezet en ook de drijvende kracht was achter Barts Bakerstreet. In de formule worden onder meer ijs, chocolade en koffie verkocht. De wereldwijde merkrechten en recepturen voor Chocolade, IJs en Koffie evenals het chocoladeproductieatelier in Veenendaal zijn nu in handen gekomen van de Bickery groep. Voor de winkels wordt naar een afgeslankt franchisemodel gekeken.

 

Australian Homemade timmerde niet alleen in Nederland aan de weg, maar ook internationaal. Recent werd al bekend dat de vestiging in de Leidsestraat in Amsterdam was gesloten. Daar komt nu het eerste stadsfiliaal van Starbucks.

Bickery Management Group is de nieuwe eigenaar van het merk Australian Homemade. De franchiseformule verkeert al enige tijd in financieel zwaar weer, door opgelopen betalingsachterstanden van enkele franchisenemers en de hoge huren van de winkels die veelal op dure A-Lokaties zijn gelegen.

 

Australian Homemade werd ruim tien jaar geleden opgezet door Bart van Elsland, die eerder met veel succes de bakkersketen Bakker Bart in de markt had gezet en ook de drijvende kracht was achter Barts Bakerstreet. In de formule worden onder meer ijs, chocolade en koffie verkocht. De wereldwijde merkrechten en recepturen voor Chocolade, IJs en Koffie evenals het chocoladeproductieatelier in Veenendaal zijn nu in handen gekomen van de Bickery groep. Voor de winkels wordt naar een afgeslankt franchisemodel gekeken.

 

Australian Homemade timmerde niet alleen in Nederland aan de weg, maar ook internationaal. Recent werd al bekend dat de vestiging in de Leidsestraat in Amsterdam was gesloten. Daar komt nu het eerste stadsfiliaal van Starbucks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Back to top