Abercrombie & Fitch komt naar Nederland | RetailDetail

Abercrombie & Fitch komt naar Nederland

Abercrombie & Fitch komt naar Nederland
Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch komt naar Nederland. Het bedrijf vestigt zich met een brandstore in Amsterdam. Waar de winkel precies komt en wanneer deze open gaat, is nog niet bekend.Dat meldt het vakblad Textilia op zijn site. De opening in Amsterdam maakt deel uit van een grotere operatie in Europa. Nog voor het einde van het jaar openen er winkels in Düsseldorf en Brussel. Volgend jaar zijn naast de Nederlandse hoofdstad ook München en Hamburg aan de beurt. Abercrombie is vooral bekend van de reclames met grotendeels naakte jongens. De distributie was jarenlang zeer selectief, waardoor er een levendige online handel in was, waarbij ook veel namaak werd verkocht.

Abercrombie & Fitch richt zijn pijlen op Europa onder meer omdat de verkopen in de VS tegenvallen. Het bedrijf sluit dit jaar liefst zestig vestigingen in het land van herkomst. Daarentegen worden van zustermerk Hollister zestien winkels geopend in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De omzet van A&F ontwikkelde zich het afgelopen kwartaal wel goed, met een toename van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.