Abercrombie & Fitch komt naar Nederland

Abercrombie & Fitch komt naar Nederland
Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch komt naar Nederland. Het bedrijf vestigt zich met een brandstore in Amsterdam. Waar de winkel precies komt en wanneer deze open gaat, is nog niet bekend.Dat meldt het vakblad Textilia op zijn site. De opening in Amsterdam maakt deel uit van een grotere operatie in Europa. Nog voor het einde van het jaar openen er winkels in Düsseldorf en Brussel. Volgend jaar zijn naast de Nederlandse hoofdstad ook München en Hamburg aan de beurt. Abercrombie is vooral bekend van de reclames met grotendeels naakte jongens. De distributie was jarenlang zeer selectief, waardoor er een levendige online handel in was, waarbij ook veel namaak werd verkocht.

Abercrombie & Fitch richt zijn pijlen op Europa onder meer omdat de verkopen in de VS tegenvallen. Het bedrijf sluit dit jaar liefst zestig vestigingen in het land van herkomst. Daarentegen worden van zustermerk Hollister zestien winkels geopend in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De omzet van A&F ontwikkelde zich het afgelopen kwartaal wel goed, met een toename van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top