Abercrombie & Fitch komt naar Nederland

Abercrombie & Fitch komt naar Nederland
Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch komt naar Nederland. Het bedrijf vestigt zich met een brandstore in Amsterdam. Waar de winkel precies komt en wanneer deze open gaat, is nog niet bekend.Dat meldt het vakblad Textilia op zijn site. De opening in Amsterdam maakt deel uit van een grotere operatie in Europa. Nog voor het einde van het jaar openen er winkels in Düsseldorf en Brussel. Volgend jaar zijn naast de Nederlandse hoofdstad ook München en Hamburg aan de beurt. Abercrombie is vooral bekend van de reclames met grotendeels naakte jongens. De distributie was jarenlang zeer selectief, waardoor er een levendige online handel in was, waarbij ook veel namaak werd verkocht.

Abercrombie & Fitch richt zijn pijlen op Europa onder meer omdat de verkopen in de VS tegenvallen. Het bedrijf sluit dit jaar liefst zestig vestigingen in het land van herkomst. Daarentegen worden van zustermerk Hollister zestien winkels geopend in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De omzet van A&F ontwikkelde zich het afgelopen kwartaal wel goed, met een toename van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top