Abercrombie & Fitch komt naar Nederland

Abercrombie & Fitch komt naar Nederland
Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch komt naar Nederland. Het bedrijf vestigt zich met een brandstore in Amsterdam. Waar de winkel precies komt en wanneer deze open gaat, is nog niet bekend.Dat meldt het vakblad Textilia op zijn site. De opening in Amsterdam maakt deel uit van een grotere operatie in Europa. Nog voor het einde van het jaar openen er winkels in Düsseldorf en Brussel. Volgend jaar zijn naast de Nederlandse hoofdstad ook München en Hamburg aan de beurt. Abercrombie is vooral bekend van de reclames met grotendeels naakte jongens. De distributie was jarenlang zeer selectief, waardoor er een levendige online handel in was, waarbij ook veel namaak werd verkocht.

Abercrombie & Fitch richt zijn pijlen op Europa onder meer omdat de verkopen in de VS tegenvallen. Het bedrijf sluit dit jaar liefst zestig vestigingen in het land van herkomst. Daarentegen worden van zustermerk Hollister zestien winkels geopend in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De omzet van A&F ontwikkelde zich het afgelopen kwartaal wel goed, met een toename van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top