Amsterdam heeft Ralph Lauren-primeur | RetailDetail

Amsterdam heeft Ralph Lauren-primeur

Amsterdam heeft Ralph Lauren-primeur

Het internationale modeconcern Ralph Lauren heeft in Amsterdam de eerste winkel van het nieuwe jeansmerk Denim & Supply Ralph Lauren geopend. De Nederlandse hoofdstad kreeg daarmee een wereldwijde primeur.

De winkel is gevestigd in de Kalverstraat en is geopend samen met de retailer Gebroerders Coster, die ook winkels van Adidas en G-Star onder zijn hoede heeft. De winkelketen wordt op franchisebasis opgebouwd en krijgt over enkele weken een tweede vestiging in New York. Ook voor Nederland staat uitbreiding op het programma: er komt in ieder geval een vestiging in Den Haag, terwijl ook naar andere locaties wordt gekeken.

 

Denim & Supply Ralph Lauren is het nieuwe merk dat in de markt wordt gezet nadat de productie van Polo Jeans is stopgezet. Met het merk mikt het modeconcern op jongere klanten en de jeans zijn dan ook betaalbaarder. Vakblad Textilia beschrijft de lijn als "Abercrombie & Fitch meets Waterlooplein". De winkel in de Kalverstraat betreft een 200 m² grote vestiging met op de begane grond de mannencollectie en op de verdieping de jeans voor vrouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.