The Athlete’s Foot op weg naar zestig winkels | RetailDetail

The Athlete’s Foot op weg naar zestig winkels

The Athlete’s Foot op weg naar zestig winkels

The Athlete’s Foot zet zijn vliegende start op de Nederlandse markt verder: op 7 augustus opent een winkel in Roosendaal, op 22 augustus volgt een verkooppunt in Hoofddorp en vervolgens staat er een in Heerenveen gepland. De formule is zo op weg naar 60 vestigingen.

Vliegende start op Nederlandse markt

De verkoper van sportkleding zette in oktober 2014 voet aan de grond in Nederland met twee conceptwinkels in Hoorn en Zoetermeer. Kort nadien volgden verkooppunten in Delft, Helmond en Den Helder. De grootste stap kwam er echter in maart 2015, toen vijftig Coach-winkels collectief overstapten naar The Athlete’s Foot.

 

The Athlete’s Foot verkoopt sportkleding van A-merken als Adidas, Asics, Converse, New Balance, Nike, Puma, Reebok en Timberland. Daarnaast heeft de keten een uitgebreid assortiment aan accessoires, met onder meer sweaters en rugzakken.

 

Wereldwijd is The Athlete’s Foot actief in 26 landen en behaalde vorig jaar met een netwerk van meer dan 400 winkels een omzet van 290 miljoen euro. De ambitie is om in 2020 duizend verkooppunten in het mondiale netwerk te hebben.

 

Euretco beheert masterfranchise

De masterfranchise voor de Nederlandse markt is in handen van Euretco, dat ook de rechten beheert op het Intersport-concept. Beide formules zijn eigendom van het Zwitserse Intersport International Corporation. Andere formules die Euretco in portefeuille heeft, zijn onder meer Runnersworld, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Fixet, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform: goed voor bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media.

 

Volgens directeur Jos van der Wolk van The Athlete’s Foot Nederland is er veel belangstelling voor toetreding tot de keten op de Nederlandse markt. Vooral startende ondernemers in het lifestyle-segment zouden zich willen aansluiten: “De verwachting is dat het aantal stores de komende jaren verder zal toenemen conform onze groeistrategie.”

 

De nieuwe winkel in Roosendaal wordt niettemin geleid door drie ervaren ondernemers: Arnold Roobol, Ron Stoop en Sjoerd Verbraak. Ze zijn al jaren actief in de regio met de voetbalzaken Soccer center Breda, Soccer center Bergen op Zoom en de sport-speciaalzaak Mervo Sport in Roosendaal. Ze zien in The Athlete’s Foot een aanvulling op hun bestaande activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).