The Athlete’s Foot op weg naar zestig winkels | RetailDetail

The Athlete’s Foot op weg naar zestig winkels

The Athlete’s Foot op weg naar zestig winkels

The Athlete’s Foot zet zijn vliegende start op de Nederlandse markt verder: op 7 augustus opent een winkel in Roosendaal, op 22 augustus volgt een verkooppunt in Hoofddorp en vervolgens staat er een in Heerenveen gepland. De formule is zo op weg naar 60 vestigingen.

Vliegende start op Nederlandse markt

De verkoper van sportkleding zette in oktober 2014 voet aan de grond in Nederland met twee conceptwinkels in Hoorn en Zoetermeer. Kort nadien volgden verkooppunten in Delft, Helmond en Den Helder. De grootste stap kwam er echter in maart 2015, toen vijftig Coach-winkels collectief overstapten naar The Athlete’s Foot.

 

The Athlete’s Foot verkoopt sportkleding van A-merken als Adidas, Asics, Converse, New Balance, Nike, Puma, Reebok en Timberland. Daarnaast heeft de keten een uitgebreid assortiment aan accessoires, met onder meer sweaters en rugzakken.

 

Wereldwijd is The Athlete’s Foot actief in 26 landen en behaalde vorig jaar met een netwerk van meer dan 400 winkels een omzet van 290 miljoen euro. De ambitie is om in 2020 duizend verkooppunten in het mondiale netwerk te hebben.

 

Euretco beheert masterfranchise

De masterfranchise voor de Nederlandse markt is in handen van Euretco, dat ook de rechten beheert op het Intersport-concept. Beide formules zijn eigendom van het Zwitserse Intersport International Corporation. Andere formules die Euretco in portefeuille heeft, zijn onder meer Runnersworld, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Fixet, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform: goed voor bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media.

 

Volgens directeur Jos van der Wolk van The Athlete’s Foot Nederland is er veel belangstelling voor toetreding tot de keten op de Nederlandse markt. Vooral startende ondernemers in het lifestyle-segment zouden zich willen aansluiten: “De verwachting is dat het aantal stores de komende jaren verder zal toenemen conform onze groeistrategie.”

 

De nieuwe winkel in Roosendaal wordt niettemin geleid door drie ervaren ondernemers: Arnold Roobol, Ron Stoop en Sjoerd Verbraak. Ze zijn al jaren actief in de regio met de voetbalzaken Soccer center Breda, Soccer center Bergen op Zoom en de sport-speciaalzaak Mervo Sport in Roosendaal. Ze zien in The Athlete’s Foot een aanvulling op hun bestaande activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.