Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

Batavia Stad Fashion Outlet blijft groeien

In de eerste helft van het jaar heeft Batavia Stad Fashion Outlet zowel op vlak van bezoekers, als op vlak van omzet een mooie groei laten optekenen. Voornamelijk uit het Midden-Oosten en India kwamen er veel meer bezoekers.

 

14 procent meer omzet

In vergelijking met een jaar eerder is de omzet voor Batavia Stad met 14 procent gestegen in de eerste zes maanden van het jaar. Het aantal bezoekers steeg in diezelfde periode met 6 procent. De snelst groeiende groep waren de bezoekers uit het Midden-Oosten en uit India. Hun aantal verdriedubbelde het voorbije half jaar.

 

"De strategie van Batavia Stad Fashion Outlet slaat aan en daarvoor worden we beloond met cijfers die niet veel partijen laten zien. Zeker als wij ons eerste kwartaal met 22 procent groei vergelijken met de daling van 1,3 procent die de gemiddelde non-foodretail toen zag, volgens de kwartaalmonitor detailhandel. Voor ons is het een bewijs dat de 'bricks' hun aantrekkingskracht behouden, zolang goed gelet wordt op de totale shopping experience”, zegt Centre Director Patrick Jansen.

 

In de eerste zes maanden van 2016 hebben ook een aantal nieuwe winkels hun deuren geopend. Zo zijn nu ook Armani, LaDress, Fred de la Bretoniere en Under Armour te vinden in Batavia Stad. In april 2017 staat bovendien de opening van een uitbreiding met 45 nieuwe winkels op de planning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.