Benetton kondigt reorganisatie aan, stopt met Playlife | RetailDetail

Benetton kondigt reorganisatie aan, stopt met Playlife

Benetton kondigt reorganisatie aan, stopt met Playlife

De Benetton Group heeft zopas een grote reorganisatie aangekondigd. De groep gaat zich terugtrekken uit meer dan vijfentwintig landen en gaat ook het bedrijf zelf helemaal geherstructureerd worden. Playlife, dat pas onlangs zijn debuut maakte in Nederland, wordt zelfs helemaal opgedoekt.

Driejarenplan om winst op te krikken

De hervormingen maken deel uit van een driejarenplan om de winstgevendheid van het bedrijf te verbeteren. De grootste slachtoffers zijn het jassenlabel Killer Loop, de Australische retailer Jeans West en dochtermerk Playlife, dat nochtans pas onlangs zijn eerste filialen in de Benelux opende in Wijnegem en Arnhem.

 

Benetton Group heeft momenteel 6.500 eigen winkels in 120 landen en had in 2012 een omzet van 1,8 miljard euro. Bestuursvoorzitter Alessandro Benetton, pas een jaar aan het hoofd van het familiebedrijf dat zijn vader in de jaren 1960 oprichtte, ziet echter geen andere opties om het bedrijf terug op het juiste pad te zetten.

 

Begin dit jaar werden er ook al 450 banen geschrapt op het hoofdkantoor en bij het Italiaanse distributiecentrum. In Israël werden alle winkels al gesloten, omdat ze al gedurende een tijd niet meer winstgevend waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.