Bestseller presteert onder verwachtingen, zegt CEO | RetailDetail

Bestseller presteert onder verwachtingen, zegt CEO

Bestseller presteert onder verwachtingen, zegt CEO

De CEO van het Deense modebedrijf Bestseller, Anders Holch Povlsen, is niet tevreden met de cijfers die zijn bedrijf het afgelopen boekjaar kan voorleggen. De omzet en de winst stegen immers minder dan verwacht.

"Problemen met verdienmodel"

Het afgelopen boekjaar steeg de netto-omzet met zes procent naar 2,6 miljard euro en Ook het bedrijfsresultaat voor belastingen steeg met 16,6 procent naar 192,4 miljoen euro, maar toch is Povlsen niet tevreden. "We zijn tevreden dat we erin geslaagd zijn om onze omzet te vergroten in een sterk concurrerende markt. De stijging van de omzet is echter niet genoeg om onze cijfers op het gewenste niveau te brengen. We hebben nog steeds problemen met ons verdienmodel", zegt hij aan Fashion United.

 

Het zijn vooral de eigen winkels die niet naar behoren presteren: de groothandelstak van het bedrijf deed het immers goed. "Het is belangrijk dat we meer investeren in de ontwikkeling van onze retailbusiness. We moeten onze producten sneller leveren naar de winkels: de procedures moeten vereenvoudigd worden. Bovendien moeten we ons richten op het verminderen van kosten in de gehele keten", gaat Povlsen verder.

 

Volgens Povlsen moet ook de design- en productontwikkeling binnen het bedrijf versterkt worden. Het laatste jaar lanceerde het bedrijf heel wat nieuwe labels: zo werden Little Pieces, Jacqueline de Yong, First, Noisy May en Junarose in januari voor het eerst getoond en werd onlangs bekend dat Bestseller ook nog met Only & Sons en LP Boys op de proppen gaat komen. Met al die verschillende merken wil het Deense bedrijf vooral een breder publiek aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).