C&A komt met Nederlandse webwinkel | RetailDetail

C&A komt met Nederlandse webwinkel

C&A komt met Nederlandse webwinkel

De van oorsprong Nederlandse modeketen C&A opent nu ook in Nederland een webwinkel. Tot nu toe verkocht het bedrijf in ons land zijn mode al online via een shop op het platform van Wehkamp.nl. Die samenwerking blijft ook bestaan.

Dat schrijft het vakblad Twinkle, dat zich baseert op een advertentie die C&A recent online plaatste en waarin gezocht wordt naar een marketingmanager e-commerce. De lancering is intussen door C&A zelf bevestigd. De nieuwe manager moet gaan werken vanuit het Fashion Centre van C&A in Düsseldorf. De opening van de webwinkel komt ruim drie jaar nadat het bedrijf in Duitsland het eerste online filiaal opende. In Nederland werd met Wehkamp.nl samengewerkt, maar dat contract loopt volgend jaar af. Volgens een woordvoerder van C&A wordt de samenwerking echter gewoon voortgezet.

 

Wanneer de online shop precies opent, zegt C&A nog niet precies te weten. Wel is duidelijk dat de shop in uiterlijk en uitvoering gaat lijken op de webwinkels die al actief zijn in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen. De retailer wil de komende twee jaar in nog drie andere Europese landen beginnen met webwinkels. Deze moeten onder meer worden gepromoot door de grootschalige inzet van sociale media als Facebook en YouTube.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.