C&A komt met Nederlandse webwinkel

C&A komt met Nederlandse webwinkel

De van oorsprong Nederlandse modeketen C&A opent nu ook in Nederland een webwinkel. Tot nu toe verkocht het bedrijf in ons land zijn mode al online via een shop op het platform van Wehkamp.nl. Die samenwerking blijft ook bestaan.

Dat schrijft het vakblad Twinkle, dat zich baseert op een advertentie die C&A recent online plaatste en waarin gezocht wordt naar een marketingmanager e-commerce. De lancering is intussen door C&A zelf bevestigd. De nieuwe manager moet gaan werken vanuit het Fashion Centre van C&A in Düsseldorf. De opening van de webwinkel komt ruim drie jaar nadat het bedrijf in Duitsland het eerste online filiaal opende. In Nederland werd met Wehkamp.nl samengewerkt, maar dat contract loopt volgend jaar af. Volgens een woordvoerder van C&A wordt de samenwerking echter gewoon voortgezet.

 

Wanneer de online shop precies opent, zegt C&A nog niet precies te weten. Wel is duidelijk dat de shop in uiterlijk en uitvoering gaat lijken op de webwinkels die al actief zijn in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen. De retailer wil de komende twee jaar in nog drie andere Europese landen beginnen met webwinkels. Deze moeten onder meer worden gepromoot door de grootschalige inzet van sociale media als Facebook en YouTube.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top