C&A komt met Nederlandse webwinkel | RetailDetail

C&A komt met Nederlandse webwinkel

C&A komt met Nederlandse webwinkel

De van oorsprong Nederlandse modeketen C&A opent nu ook in Nederland een webwinkel. Tot nu toe verkocht het bedrijf in ons land zijn mode al online via een shop op het platform van Wehkamp.nl. Die samenwerking blijft ook bestaan.

Dat schrijft het vakblad Twinkle, dat zich baseert op een advertentie die C&A recent online plaatste en waarin gezocht wordt naar een marketingmanager e-commerce. De lancering is intussen door C&A zelf bevestigd. De nieuwe manager moet gaan werken vanuit het Fashion Centre van C&A in Düsseldorf. De opening van de webwinkel komt ruim drie jaar nadat het bedrijf in Duitsland het eerste online filiaal opende. In Nederland werd met Wehkamp.nl samengewerkt, maar dat contract loopt volgend jaar af. Volgens een woordvoerder van C&A wordt de samenwerking echter gewoon voortgezet.

 

Wanneer de online shop precies opent, zegt C&A nog niet precies te weten. Wel is duidelijk dat de shop in uiterlijk en uitvoering gaat lijken op de webwinkels die al actief zijn in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen. De retailer wil de komende twee jaar in nog drie andere Europese landen beginnen met webwinkels. Deze moeten onder meer worden gepromoot door de grootschalige inzet van sociale media als Facebook en YouTube.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.