C&A opent nieuw vlaggenschip in Amsterdam | RetailDetail

C&A opent nieuw vlaggenschip in Amsterdam

C&A opent nieuw vlaggenschip in Amsterdam

C&A opent een nieuwe flagshipstore in haar voormalige hoofdkantoor. De nieuwe kledingwinkel, gelegen aan het Damrak in Amsterdam, moet in 2015 klaar zijn.

Nieuw winkelconcept

De nieuwe vestiging wordt 8.000 m² groot en wordt ingericht volgens een compleet nieuw winkelconcept waarbij de winkelbeleving centraal staat, schrijft Retail Actueel. "Klanten kunnen een unieke winkelervaring verwachten met duidelijke designthema's en creatieve, originele ontwerpen. De opening van de C&A flagshipstore staat gepland voor september 2015", zegt Rob Zeedijk, manager Bouw & Vastgoed bij C&A Benelux. Tijdens de verbouwing blijft de huidige winkel in het pand gewoon open.

 

De retailer huist al sinds het begin van de 20ste eeuw aan Damrak nummer 70. Tot eind jaren '80 was hier ook het hoofdkantoor van C&A Nederland gevestigd. Het naastgelegen, uit de jaren '60 daterende gebouw, werd in 2001 verkocht aan Bouwinvest en werd sindsdien tijdelijk verhuurd aan andere bedrijven. Ook de volledige oppervlakte van dit pand wordt herontwikkeld tot winkelruimte.

 

A1-locatie

In totaal bieden beide panden ruimte aan 27.500 m² vloeroppervlakte, waarvan een deel ook is bestemd voor andere internationale retailers. Daarmee wordt het project een van de grootste A1-locaties van Nederland. Onlangs huurden Primark, Zara en Starbucks er al winkelruimte.

 

Hiervoor wordt de modernistische gevel vervangen door een ontwerp met rode bakstenen, geënt op de Amsterdamse School. Bovendien wordt de Beurspassage, die dient als verbinding tussen Damrak en Nieuwendijk, vernieuwd en verplaatst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).