C&A opent nieuw vlaggenschip in Amsterdam | RetailDetail

C&A opent nieuw vlaggenschip in Amsterdam

C&A opent nieuw vlaggenschip in Amsterdam

C&A opent een nieuwe flagshipstore in haar voormalige hoofdkantoor. De nieuwe kledingwinkel, gelegen aan het Damrak in Amsterdam, moet in 2015 klaar zijn.

Nieuw winkelconcept

De nieuwe vestiging wordt 8.000 m² groot en wordt ingericht volgens een compleet nieuw winkelconcept waarbij de winkelbeleving centraal staat, schrijft Retail Actueel. "Klanten kunnen een unieke winkelervaring verwachten met duidelijke designthema's en creatieve, originele ontwerpen. De opening van de C&A flagshipstore staat gepland voor september 2015", zegt Rob Zeedijk, manager Bouw & Vastgoed bij C&A Benelux. Tijdens de verbouwing blijft de huidige winkel in het pand gewoon open.

 

De retailer huist al sinds het begin van de 20ste eeuw aan Damrak nummer 70. Tot eind jaren '80 was hier ook het hoofdkantoor van C&A Nederland gevestigd. Het naastgelegen, uit de jaren '60 daterende gebouw, werd in 2001 verkocht aan Bouwinvest en werd sindsdien tijdelijk verhuurd aan andere bedrijven. Ook de volledige oppervlakte van dit pand wordt herontwikkeld tot winkelruimte.

 

A1-locatie

In totaal bieden beide panden ruimte aan 27.500 m² vloeroppervlakte, waarvan een deel ook is bestemd voor andere internationale retailers. Daarmee wordt het project een van de grootste A1-locaties van Nederland. Onlangs huurden Primark, Zara en Starbucks er al winkelruimte.

 

Hiervoor wordt de modernistische gevel vervangen door een ontwerp met rode bakstenen, geënt op de Amsterdamse School. Bovendien wordt de Beurspassage, die dient als verbinding tussen Damrak en Nieuwendijk, vernieuwd en verplaatst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.