CEO van Mulberry stapt op | RetailDetail

CEO van Mulberry stapt op

CEO van Mulberry stapt op

De CEO van het Britse luxemerk Mulberry, Bruno Guillon, heeft besloten op te stappen. Hij stond twee jaar aan het hoofd van het bedrijf in een zeer tumultueuze periode, maar de exacte reden voor het ontslag met onmiddellijke ingang is niet bekendgemaakt.

"Tijd om uit elkaar te gaan"

De raad van bestuur aanvaardde het ontslag zonder tegenstrubbelingen: "De raad ging er mee akkoord dat het tijd was om uit elkaar te gaan", zei een bron aan Reuters. Godfrey Davis, momenteel voorzitter en eerder al CFO en CEO in zijn zeventwintig jaren bij het bedrijf, zal voorlopig de taak van CEO op zich nemen, tot er een opvolger wordt gevonden.

 

Guillon was verantwoordelijk voor de beslissing Mulberry te verplaatsen naar het hogere segment van de markt, na jaren in de positie van 'betaalbare luxe' gezeten te hebben. De prijzen werden verhoogd en er kwam een focus op de Aziatische markt, met nieuwe winkels in toeristische gebieden.

 

In januari moest echter al voor de derde keer een winstwaarschuwing worden uitgestuurd in een periode van nog geen achttien maanden. De grootste redenen nu waren een zwakke vraag in Zuid-Korea en grote prijsdalingen op de Britse markt, de grootste voor het bedrijf, tijdens de kerstperiode.

 

Na de waarschuwing daalden de aandelen met vijfentwintig procent en die aandelen heeft het bedrijf nog niet helemaal terug opgekrikt, aangezien aandeelhouders geen verandering zien voor Mulberry in de nabije toekomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.