CEO van Mulberry stapt op | RetailDetail

CEO van Mulberry stapt op

CEO van Mulberry stapt op

De CEO van het Britse luxemerk Mulberry, Bruno Guillon, heeft besloten op te stappen. Hij stond twee jaar aan het hoofd van het bedrijf in een zeer tumultueuze periode, maar de exacte reden voor het ontslag met onmiddellijke ingang is niet bekendgemaakt.

"Tijd om uit elkaar te gaan"

De raad van bestuur aanvaardde het ontslag zonder tegenstrubbelingen: "De raad ging er mee akkoord dat het tijd was om uit elkaar te gaan", zei een bron aan Reuters. Godfrey Davis, momenteel voorzitter en eerder al CFO en CEO in zijn zeventwintig jaren bij het bedrijf, zal voorlopig de taak van CEO op zich nemen, tot er een opvolger wordt gevonden.

 

Guillon was verantwoordelijk voor de beslissing Mulberry te verplaatsen naar het hogere segment van de markt, na jaren in de positie van 'betaalbare luxe' gezeten te hebben. De prijzen werden verhoogd en er kwam een focus op de Aziatische markt, met nieuwe winkels in toeristische gebieden.

 

In januari moest echter al voor de derde keer een winstwaarschuwing worden uitgestuurd in een periode van nog geen achttien maanden. De grootste redenen nu waren een zwakke vraag in Zuid-Korea en grote prijsdalingen op de Britse markt, de grootste voor het bedrijf, tijdens de kerstperiode.

 

Na de waarschuwing daalden de aandelen met vijfentwintig procent en die aandelen heeft het bedrijf nog niet helemaal terug opgekrikt, aangezien aandeelhouders geen verandering zien voor Mulberry in de nabije toekomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.