CEO We Fashion geeft er de brui aan | RetailDetail

CEO We Fashion geeft er de brui aan

CEO We Fashion geeft er de brui aan

De CEO van het Nederlandse modebedrijf We Fashion heeft besloten om een stap opzij te zetten. John Hind was nog geen twee jaar aan de slag in zijn functie, maar wordt nu al vervangen door Joris Asperghis.

Voormalig marketingbaas

Asperghis was voorheen al aan de slag als marketingbaas bij We Fashion, maar zal vanaf 15 januari CEO van het bedrijf worden. Met zijn benoeming hoopt het bedrijf sneller in te spelen op de veranderende trends en de verschuiving naar nieuwe verkoopkanalen.

 

John Hind was pas sinds april 2013 aan de slag als CEO van het Nederlandse bedrijf. Hij volgde toen Wouter Kolk op, die na zes jaar dienst overstapte naar Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn.

 

Daarnaast zal Mikael Andersson aan de slag gaan als Chief Operating Officer. Hij krijgt zo de leiding over de afdelingen verkoop, ICT en supply chain. Hij was als Chief E-commerce Officer eerder al verantwoordelijk voor de online verkoop van We Fashion.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.