Christian Dior in 2014 naar Amsterdam | RetailDetail

Christian Dior in 2014 naar Amsterdam

Christian Dior in 2014 naar Amsterdam

Christian Dior gaat in februari 2014 een boetiek openen in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Het Franse modehuis is momenteel al bezig met het werven van winkelpersoneel. Het zal de eerste winkel van het merk worden in Nederland. In de omliggende landen zijn er wel al volledige winkels of shop-in-shops te vinden.

"Logische keuze"

De keuze voor de P.C. Hooftstraat is volgens Dior de meest logische, aangezien daar al meerdere luxemerken hun thuis hebben gevonden, zoals Chanel, Michael Kors, Valentino en Louis Vuitton. Sinds de Belg Raf Simons ongeveer anderhalf jaar geleden het roer overnam van John Galliano, die in 2011 opstapte, is het luxemerk een nieuwe weg ingeslagen.

 

Zijn nieuwe collecties zijn zo populair dat er sinds dit jaar tijdelijke shops worden geopend bij grote internationale warenhuizen, zoals Jeffrey in New York, 10 Corso Como in Milaan, Joyce in Hong Kong en I.T. in Peking. Zo probeert het Franse merk te voldoen aan de grote vraag.

 

Vorig jaar boekte Christian Dior Couture dan ook een omzetstijging van 24 procent, wat het totaal op 1,24 miljard euro bracht. Het retailnetwerk van Christian Dior zag de omzet dan weer met 31 procent stijgen. Christian Dior SA, de holding boven Christian Dior, had in 2012 een nettowinst van 1,38 miljard euro. Dat was een stijging van 9 procent ten opzichte van het voorgaande jaar

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.