Curator 'Henk' mikt op beperkte doorstart | RetailDetail

Curator 'Henk' mikt op beperkte doorstart

Curator 'Henk' mikt op beperkte doorstart

Curator Jan van Burg mikt voor de in financiële problemen zittende textielketen Henk op een beperkte doorstart. De overige filialen zouden dan kunnen worden verkocht aan een concurrent.

Doorstart of overname?

De curator wil aan De Volkskrant niet zeggen hoeveel van de 103 winkels er bij de mogelijke doorstart betrokken zijn. "We proberen in kaart te brengen welke partijen interesse hebben en welke winkels voor de keten het interessantst zijn om te behouden", zegt Van Burg.

 

Volgens directeur Nick Gloudemans van modeketen Ter Stal, die interesse heeft in de overname van filialen, zou de doorstart kunnen plaatsvinden met zestig winkels. "Het is de vraag welke vestigingen kunnen worden overgenomen, maar de interesse is wel gelijk serieus." Ter Stal heeft zo'n tweehonderd vestigingen, maar hoopt nog witte vlekken te kunnen invullen vanuit het winkelbestand van Henk.

 

Zeeman heeft dezelfde hoop. Deze keten heeft al 550 winkels, maar volgens woordvoerder Sjaak van der Bom zijn er nog altijd witte vlekken die de keten graag wil invullen. De curator streeft ernaar de komende week uitsluitil te geven over mogelijke overnames en de doorstart van de keten. "Het is van groot belang dat we zo snel mogelijk overeenkomsten sluiten. Elke dag dat de winkels van Henk dicht zijn, verliest het bedrijf aan waarde."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.