Dalende vraag naar luxe speelt Kering parten | RetailDetail

Dalende vraag naar luxe speelt Kering parten

Dalende vraag naar luxe speelt Kering parten

Het Franse luxeconcern Kering moet aan den lijve ondervinden dat de vraag naar luxeproducten wel degelijk in dalende lijn is. De omzet daalde dan ook met 1,5% naar 2,52 miljard euro in het derde kwartaal.

Vlaggenschepen presteren slecht

Het belangrijkste merk binnen de groep, Gucci, moest toezien hoe de omzet met 5,4 procent daalde in het derde kwartaal. Kering heeft de prijzen van een aantal artikelen verhoogd in de hoop het merk exclusiever te maken, maar dat leidde dus wel tot een omzetdaling.

 

Andere luxemerken van Kering deden het beter dan Gucci: de omzet van Bottega Veneta steeg met 7,3 procent en bij Saint Laurent kwam er 7,2 procent bij, terwijl Stella McCartney en Alexander McQueen zelfs een dubbelcijferige groei konden voorleggen. De omzet van de totale luxedivisie van Kering steeg met 1,5 procent naar 1,62 miljard euro en zonder koerswisselingen had die stijging zelfs 5,6 procent geweest.

 

In de sportdivisie van Kering waren de cijfers minder rooskleurig: voor het hele segment daalde de omzet met 7,6 procent naar 896,2 miljoen euro. Vooral Puma, dat te lijden heeft onder een zwakkere vraag naar schoenen in Europa, deelde in de klappen. De vergelijkbare omzet in dit segment daalde wel, maar met slechts 0,8 procent, waar analisten -2,3 procent hadden verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.