De Bijenkorf lanceert digitale paskamer | RetailDetail

De Bijenkorf lanceert digitale paskamer

De Bijenkorf lanceert digitale paskamer

Warenhuisketen De Bijenkorf gaat tijdelijk een digitale paskamer installeren in zijn vestigingen. Klanten kunnen dan kledij passen, zonder zich daarvoor hoeven om te kleden.

"Een primeur"

Van 15 tot 20 april kunnen klanten bij De Bijenkorf in Amsterdam aan de slag met de digitale paskamer. Daarna verhuist ze naar Den Haag (22-27 april), Rotterdam (29 april tot 4 mei)  en Eindhoven (5-11 mei). Voorlopig gaat het dus om een proefproject waarbij klanten voor het eerst kennis kunnen maken met deze vorm van paskamer.

 

De digitale paskamer werkt via de technologie van Kinect, een camera die Microsoft ontwikkelde voor zijn spelconsoles. De camera scant de persoon die er voor staat in en kan dan de kledij virtueel op het lichaam plaatsen. Met handbewegingen kan de klant alles bedienen. Wanneer iemand tevreden is met een outfit, kan hij of zij daar een foto van nemen en deze delen op sociale media.

 

"De Bijenkorf is de eerste die bezoekers laat kennismaken met de innovatieve toepassing van de virtuele paskamer", aldus Robert Bohemen, directeur marketing van het warenhuis. Hij noemt het "een primeur in Nederland en zelfs ver daarbuiten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.