Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente | RetailDetail

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Het Brits warenhuis Debenhams heeft zijn 'personal styling service' opnieuw gelanceerd in zijn winkel in Oxford Street in Londen. Het filiaal zelf kreeg een opsmukbeurt van maar liefst 30 miljoen euro.

Een man als een pastinaak

Om de hernieuwde dienst Personal Stylist opnieuw te lanceren, kregen de stylisten een opleiding die hen moest tonen hoe ze de huidige trends moeten overbrengen op de smaak, het budget en de lichaamsvorm van de klant. Daarbij worden ook de mannen niet vergeten.

 

"Sinds Trinny & Susannah ons dertien jaar geleden lieten kleden naar onze vorm, hebben we onze garderobe gebaseerd op regels die zijn gemaakt voor onze vorm. Dit zorgde echter voor verwarring en het is nooit uitgebreid naar mannen. Onze nieuwe en gratis dienst Personal Stylist moet als eenvoudig hulpmiddel dienen om onze shoppers er geweldig te laten uitzien", zegt specialist Gaynor Davey aan Fashion United.

 

Omdat uit onderzoek bleek dat 86 procent van de klanten het ingewikkeld vonden om zich te kleden naar hun vorm, heeft Debenhams een gids ontwikkeld die lichaamsvormen vergelijkt met fruit (vrouwen) en groenten (mannen). Zo is er naast de bekende 'peer'-vorm nu ook de 'double cherry' en de aardbei. Bij de mannen wordt er dan weer gesproken over pastinaak, prei en aubergine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.