Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente | RetailDetail

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Het Brits warenhuis Debenhams heeft zijn 'personal styling service' opnieuw gelanceerd in zijn winkel in Oxford Street in Londen. Het filiaal zelf kreeg een opsmukbeurt van maar liefst 30 miljoen euro.

Een man als een pastinaak

Om de hernieuwde dienst Personal Stylist opnieuw te lanceren, kregen de stylisten een opleiding die hen moest tonen hoe ze de huidige trends moeten overbrengen op de smaak, het budget en de lichaamsvorm van de klant. Daarbij worden ook de mannen niet vergeten.

 

"Sinds Trinny & Susannah ons dertien jaar geleden lieten kleden naar onze vorm, hebben we onze garderobe gebaseerd op regels die zijn gemaakt voor onze vorm. Dit zorgde echter voor verwarring en het is nooit uitgebreid naar mannen. Onze nieuwe en gratis dienst Personal Stylist moet als eenvoudig hulpmiddel dienen om onze shoppers er geweldig te laten uitzien", zegt specialist Gaynor Davey aan Fashion United.

 

Omdat uit onderzoek bleek dat 86 procent van de klanten het ingewikkeld vonden om zich te kleden naar hun vorm, heeft Debenhams een gids ontwikkeld die lichaamsvormen vergelijkt met fruit (vrouwen) en groenten (mannen). Zo is er naast de bekende 'peer'-vorm nu ook de 'double cherry' en de aardbei. Bij de mannen wordt er dan weer gesproken over pastinaak, prei en aubergine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.