Eerste Lola&Liza in Nederland | RetailDetail

Eerste Lola&Liza in Nederland

Eerste Lola&Liza in Nederland

De Belgische modeketen Lola&Liza heeft haar eerste winkel geopend in Nederland in 's Hertogenbosch. Na winkels in België en Luxemburg zet Lola&Liza hiermee haar expansie in de Benelux verder.

"Voldoende vertrouwen"

"De sterke positie en het marktaandeel van het merk in België geeft ons voldoende vertrouwen om ondanks de crisisperiode en alle slechte nieuwsberichten in retail ook over de grenzen te kijken en te investeren in nieuwe markten. De keuze voor Nederland ligt voor de hand, aangezien het een markt is die goed aansluit bij het modeconcept van Lola&Liza", aldus COO Tom Baelden.

 

Het winkelconcept en de inrichting van de winkel werd licht aangepast aan de Nederlandse markt, waar nodig. Ook werd er meteen een webshop gelanceerd voor de Nederlandse klanten. Momenteel heeft Lola&Liza 83 winkels die het in eigen beheer uitbaat, waarvan 79 in België en drie in Luxemburg.

 

Lola&Liza werd in 2001 opgericht en opende toen haar eerste winkel in het Wijnegem Shopping Center bij Antwerpen. De keten "ziet in de toekomst de mogelijkheid voor meer winkels" in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.