Eerste Nederlandse Hollister vandaag open in Maastricht | RetailDetail

Eerste Nederlandse Hollister vandaag open in Maastricht

Eerste Nederlandse Hollister vandaag open in Maastricht

Vandaag, donderdag 20 september, is in Maastricht de eerste Nederlandse vestiging van het bekende Amerikaanse modemerk Hollister geopend. De opening ging, in tegenstelling tot soortgelijke openingen in andere Europese landen, niet gepaard met een grote toestroom van belangstellenden. Hollister is gevestigd in winkelcentrum Entre Deux in het centrum van Maastricht.

Amsterdam mist primeur

Hollister staat bekend om klassieke, casual kleding met invloeden van Zuid-Californië. Het merk Hollister valt onder Abercrombie & Fitch (A&F), dat halverwege dit jaar in totaal 1.055 winkels telde. In de Verenigde Staten zijn er 278 Abercrombie & Fitch, 154 Abercrombie kids, 486 Hollister Co. en 18 Gilly Hicks winkels. Daarnaast heeft het bedrijf wereldwijd 15 Abercrombie & Fitch, vijf Abercrombie kids, 92 Hollister Co. en zeven Gilly Hicks winkels. De vestiging van Hollister in Maastricht is de 93ste wereldwijd. A&F wordt niet zelden de Apple van de modewereld voor jongeren genoemd, zeker in Amerika.

 

Aanvankelijk zou de eerste Hollister in Nederland in Amsterdam komen, maar er kon vorig jaar geen geschikt pand worden gevonden. Inmiddels is geweten dat Abercrombie & Fitch – en dus mogelijk ook Hollister – zich nog dit jaar zal vestigen in het bekende pand van warenhuis Metz & Co aan de Leidsestraat in Amsterdam. Abercrombie & Fitch-artikelen zijn overigens wel al langer in Nederland te koop via een webshop.

 

De mannen maken de kleren

Het wereldwijde succes van Hollister en Abercrombie&Fitch wordt toegeschreven aan een opvallende manier van reclamecampagnes voeren. Hollister draagt met name de hippe levensstijl van de Amerikaanse West Coast uit, inclusief goed gebouwde jonge mannen met gebronsde huid en sixpack en ultra slanke meiden in kleine bikini’s. Ook de surfplank is nadrukkelijk aan het merk gekoppeld.

 

De Hollister-winkels worden bovendien identiek vormgegeven en ingericht. Aan de buitenkant zijn ze vrij donker en ook binnen is het licht schaars. Voor de ingang staan vaak schaars geklede aantrekkelijke jongemannen en meisjes opgesteld, zelfs bij winterse temperaturen, die klanten naar binnen moeten lokken. Alle medewerkers zijn geselecteerd op hun fysieke aantrekkelijkheid, al wordt dat beleid regelmatig bekritiseerd als seksistisch en discriminerend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.