EK-jurkje AH zorgt voor ophef | RetailDetail

EK-jurkje AH zorgt voor ophef

EK-jurkje AH zorgt voor ophef
Het oranje jurkje van Supertrash dat bij Albert Heijn ligt, was eigenlijk bestemd voor de reguliere modebranche. Toen het merk onvoldoende bestellingen binnenkreeg van afnemers, werd echter besloten met één grote retailer in zee te gaan.

'Winning ways' niet succesvol

Het gaat om het 'Winning Ways'-jurkje van Supertrash, dat sinds enkele weken te koop is bij Albert Heijn. Volgens de leverancier is het jurkje intussen bijna uitverkocht. Ondanks de populariteit van het jurkje zijn sommige winkeliers toch ontstemd. Zij hadden het jurkje immers besteld bij Supertrash, zagen hun order daarna geschrapt worden- maar troffen het item daarna aan als onderdeel van de EK-campagne van Albert Heijn, meldt het vakblad Textilia op zijn website.

 

"Helaas hebben onze retailers gelijk," zegt Kim Harmsen, internationaal manager marketing & PR  bij Supertrash. "Wij vonden het leuk om samen met onze dealers een leuke EK-actie te doen in navolging van ons WK-succes. Helaas kregen wij niet voldoende orders van onze Nederlandse retailers om deze actie te kunnen waarborgen."

 

"Er zijn enorme aantallen nodig om voor deze prijs een artikel te kunnen produceren", legt Harmsen uit. "Het gevolg was dat we wel de stof hadden, maar niet voldoende animo van ons bestaande dealernetwerk." De stof werd dan maar gebruikt voor de AH-actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.