EK-jurkje AH zorgt voor ophef

EK-jurkje AH zorgt voor ophef
Het oranje jurkje van Supertrash dat bij Albert Heijn ligt, was eigenlijk bestemd voor de reguliere modebranche. Toen het merk onvoldoende bestellingen binnenkreeg van afnemers, werd echter besloten met één grote retailer in zee te gaan.

'Winning ways' niet succesvol

Het gaat om het 'Winning Ways'-jurkje van Supertrash, dat sinds enkele weken te koop is bij Albert Heijn. Volgens de leverancier is het jurkje intussen bijna uitverkocht. Ondanks de populariteit van het jurkje zijn sommige winkeliers toch ontstemd. Zij hadden het jurkje immers besteld bij Supertrash, zagen hun order daarna geschrapt worden- maar troffen het item daarna aan als onderdeel van de EK-campagne van Albert Heijn, meldt het vakblad Textilia op zijn website.

 

"Helaas hebben onze retailers gelijk," zegt Kim Harmsen, internationaal manager marketing & PR  bij Supertrash. "Wij vonden het leuk om samen met onze dealers een leuke EK-actie te doen in navolging van ons WK-succes. Helaas kregen wij niet voldoende orders van onze Nederlandse retailers om deze actie te kunnen waarborgen."

 

"Er zijn enorme aantallen nodig om voor deze prijs een artikel te kunnen produceren", legt Harmsen uit. "Het gevolg was dat we wel de stof hadden, maar niet voldoende animo van ons bestaande dealernetwerk." De stof werd dan maar gebruikt voor de AH-actie.

Tags: