EK-jurkje AH zorgt voor ophef

EK-jurkje AH zorgt voor ophef
Het oranje jurkje van Supertrash dat bij Albert Heijn ligt, was eigenlijk bestemd voor de reguliere modebranche. Toen het merk onvoldoende bestellingen binnenkreeg van afnemers, werd echter besloten met één grote retailer in zee te gaan.

'Winning ways' niet succesvol

Het gaat om het 'Winning Ways'-jurkje van Supertrash, dat sinds enkele weken te koop is bij Albert Heijn. Volgens de leverancier is het jurkje intussen bijna uitverkocht. Ondanks de populariteit van het jurkje zijn sommige winkeliers toch ontstemd. Zij hadden het jurkje immers besteld bij Supertrash, zagen hun order daarna geschrapt worden- maar troffen het item daarna aan als onderdeel van de EK-campagne van Albert Heijn, meldt het vakblad Textilia op zijn website.

 

"Helaas hebben onze retailers gelijk," zegt Kim Harmsen, internationaal manager marketing & PR  bij Supertrash. "Wij vonden het leuk om samen met onze dealers een leuke EK-actie te doen in navolging van ons WK-succes. Helaas kregen wij niet voldoende orders van onze Nederlandse retailers om deze actie te kunnen waarborgen."

 

"Er zijn enorme aantallen nodig om voor deze prijs een artikel te kunnen produceren", legt Harmsen uit. "Het gevolg was dat we wel de stof hadden, maar niet voldoende animo van ons bestaande dealernetwerk." De stof werd dan maar gebruikt voor de AH-actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top