Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland | RetailDetail

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Februari

De drie nieuwe winkels moeten hun deuren openen in Utrecht, Rotterdam en Maastricht. De eerste twee doen dat al in februari, terwijl de inwoners van Maastricht nog tot het najaar moeten wachten op hun winkel van Essentiel Antwerp. Zowel de winkel van Utrecht, als die van Maastricht zullen enkel vrouwencollecties verkopen, schrijft Fashion United. Het is nog niet duidelijk of dat ook in Maastricht het geval zal zijn. Enkel in Amsterdam heeft Essentiel nu een winkel waar het ook de herencollecties verkoopt.

 

Essentiel heeft momenteel wereldwijd 38 vestigingen, waarvan 22 in eigen land. Naast Nederland en België is het ook te vinden in Zwitserland, Frankrijk, Spanje en Zuid-Korea. Deze maand opent het ook nog een eerste Duitse winkel in Keulen. Daarnaast is het in heel wat andere landen te vinden bij warenhuizen en multimerkenwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.