Forever 21 staat voor grote Europese expansie | RetailDetail

Forever 21 staat voor grote Europese expansie

Forever 21 staat voor grote Europese expansie

Kledingketen Forever 21 wil de komende drie jaar liefst vijftig nieuwe filialen openen. De Amerikaanse keten heeft haar oog laten vallen op grote steden in Frankrijk, Duitsland, Portugal, Italië, Polen, Tsjechië... en Nederland.

Op zoek naar locaties

Met de opening van de nieuwe winkels wil Forever 21 werken aan zijn doel om binnen drie jaar in totaal 600 winkels te hebben wereldwijd. Daartoe is de keten momenteel op zoek naar panden met een winkeloppervlakte van 1.500 tot 2.000 m², die gelegen zijn aan belangrijke winkelstraten in grote Europese steden. Ook streeft de budgetmodeketen naar een jaaromzet van 8 miljard dollar (6,75 miljard euro) binnen de volgende twee jaar.

 

Forever 21 opende dertig jaar geleden zijn eerste winkel in de Verenigde Staten en is sindsdien uitgegroeid tot een internationaal merk. Het heeft 450 winkels in het thuisland en nog eens honderd in de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.