Fred Perry koopt jassenmerk Lavenham | RetailDetail

Fred Perry koopt jassenmerk Lavenham

Fred Perry koopt jassenmerk Lavenham

Fred Perry heeft vandaag aangekondigd dat het Lavenham, een Brits merk dat gewatteerde jassen en accessoires maakt, heeft overgenomen. Het merk werd in 1969 opgericht in het Verenigd Koninkrijk en produceert ook vandaag nog zijn producten in het thuisland.

75% export

75% van de verkopen van Lavenham worden momenteel gedaan in het buitenland. Het merk heeft dan ook al een sterke reputatie opgebouwd in buitenlandse markten. De collecties van de jassenproducent zijn vooral geïnspireerd op de paardensport en leven op het platteland.

 

Aan de top zal er weinig veranderen voor Lavenham na de overname: Nicky Santomauro zal aanblijven als Managing Director, maar kan vanaf nu ook gebruik maken van de contacten binnen de Fred Perry Group om te werken aan de expansie van het merk. De productie zal ook in Groot-Brittannië blijven.

 

John Flynn, CEO van Fred Perry had het volgende te zeggen over de aankoop: "We zijn uitermate tevreden om Lavenham te verwelkomen binnen onze groep. Het merk vertoont veel gelijkenissen met Fred Perry en we kijken er naar uit om te werken met Nicky en haar team, om zo de internationale markten verder te ontwikkelen voor dit bloeiende merk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.