Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie | RetailDetail

Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie

Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie

Het herenmodemerk Suitable gaat investeren en komt met een eigen schoenencollectie op de proppen. Daarnaast wordt ook het assortiment van andere schoenenmerken, zoals Humberto, Giorgio en Greve, bij de keten uitgebreid.

 

Sneller inspelen op trends met eigen collectie

“Door een eigen label schoenen op te zetten, kan Suitable inspelen op de trend dat de levenscycli van ‘modische’ collecties korter wordt. Nog nooit is de consument zo onvoorspelbaar geweest en had hij zo veel kanalen ter beschikking om een aankoop te doen. Daarnaast hebben consumenten steeds meer de behoefte aan meerdere schoenen, passend bij de outfit. Inspelen op trends en snel schakelen is de kracht van de Suitable-labelcollectie”, staat te lezen in een persbericht.

 

Suitable werd in 1996 opgericht in Maastricht, maar heeft momenteel zijn hoofdkantoor in Rosmalen. Sinds de lancering heeft het al 13 eigen winkels en een webshop geopend. Naar eigen zeggen is Suitable met de webshop de grootste in online herenmode in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.