House of Shoes (Nimco) is failliet | RetailDetail

House of Shoes (Nimco) is failliet

House of Shoes (Nimco) is failliet

Schoenenketen House of Shoes, ook gekend onder de oude naam Nimco, is failliet. Daardoor verdwijnen 41 schoenwinkels en een webwinkel en verliest een onbekend aantal personeelsleden zijn baan.

Vorig jaar nog succesnummer

Het ging de schoenenketen nochtans lange tijd voor de wind: vorig jaar was House of Shoes nog winnaar van de ING Retail Jaarprijs 2011 voor beste schoenwinkel en in juni van dit jaar ging House of Shoes nog een samenwerking aan met Neckermann.com. Ook dit jaar was de schoenenketen genomineerd voor de Publieksprijs Beste Winkelketen 2012 in de categorie schoenen.

 

Op de webshop staat nu echter dat het "vanwege technisch onderhoud" niet mogelijk is om een bestelling te plaatsen en aan de winkels hangt de melding "Wegens omstandigheden gesloten".

 

Opgericht in 1904

Het Nijmeegse House of Shoes werd in 1904 opgericht als fabriek van kinderschoenen. In rap tempo gingen er meer winkels open en werd de collectie uitgebreid met dames- en herenschoenen. De keten overleefde de grote crisis in de schoenindustrie van de jaren zeventig, toen het bedrijf besloot de productie naar het toenmalige lagelonenland Portugal te verplaatsen.

 

Vóór 2005 was de schoenenketen bekend als Nimweegse Combinatie of Nimco, maar toen onderging het bedrijf een metamorfose en kwam met de nieuwe naam House of Shoes. De winkels verkopen een groot aantal merkschoenen, waaronder Gabor, Mexx, Geox, Clarks en Van Bommel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.