House of Shoes (Nimco) is failliet

House of Shoes (Nimco) is failliet

Schoenenketen House of Shoes, ook gekend onder de oude naam Nimco, is failliet. Daardoor verdwijnen 41 schoenwinkels en een webwinkel en verliest een onbekend aantal personeelsleden zijn baan.

Vorig jaar nog succesnummer

Het ging de schoenenketen nochtans lange tijd voor de wind: vorig jaar was House of Shoes nog winnaar van de ING Retail Jaarprijs 2011 voor beste schoenwinkel en in juni van dit jaar ging House of Shoes nog een samenwerking aan met Neckermann.com. Ook dit jaar was de schoenenketen genomineerd voor de Publieksprijs Beste Winkelketen 2012 in de categorie schoenen.

 

Op de webshop staat nu echter dat het "vanwege technisch onderhoud" niet mogelijk is om een bestelling te plaatsen en aan de winkels hangt de melding "Wegens omstandigheden gesloten".

 

Opgericht in 1904

Het Nijmeegse House of Shoes werd in 1904 opgericht als fabriek van kinderschoenen. In rap tempo gingen er meer winkels open en werd de collectie uitgebreid met dames- en herenschoenen. De keten overleefde de grote crisis in de schoenindustrie van de jaren zeventig, toen het bedrijf besloot de productie naar het toenmalige lagelonenland Portugal te verplaatsen.

 

Vóór 2005 was de schoenenketen bekend als Nimweegse Combinatie of Nimco, maar toen onderging het bedrijf een metamorfose en kwam met de nieuwe naam House of Shoes. De winkels verkopen een groot aantal merkschoenen, waaronder Gabor, Mexx, Geox, Clarks en Van Bommel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top