Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land | RetailDetail

Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Het Amerikaanse modemerk Juicy Couture wil de komende vijf jaar zijn aantal winkels wereldwijd flink opvoeren: tegen het jaar 2020 moet het merk 355 filialen hebben. Zo komen er nieuwe winkels in onder andere Azerbeidzjan.

Samenwerking met Steve Madden

Momenteel heeft Juicy Couture 199 winkels in het buitenland, verspreid over zestig landen. Daarnaast heeft het ook nog outlets en shop-in-shops in verschillende warenhuizen. De komende vijf jaar zullen er nieuwe winkels komen in acht landen, waaronder Zuid-Afrika en India. In 2015 zullen er al 31 filialen de deuren openen en in totaal moeten er 133 winkels openen. Het is niet geweten of er in thuisland de Verenigde Staten ook nieuwe winkels zullen komen.

 

Juicy Couture werd in 2013 overgenomen door Authentic Brands Group voor een bedrag van 195 miljoen dollar (180 miljoen euro) en sloot toen onmiddellijk elke eigen winkel in de Verenigde Staten, behalve drie in New York. Sind kort verkopen de eigen winkels ook Juicy Couture schoenen, die worden ontwikkeld in samenwerking met het merk Steve Madden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.