Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land | RetailDetail

Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Het Amerikaanse modemerk Juicy Couture wil de komende vijf jaar zijn aantal winkels wereldwijd flink opvoeren: tegen het jaar 2020 moet het merk 355 filialen hebben. Zo komen er nieuwe winkels in onder andere Azerbeidzjan.

Samenwerking met Steve Madden

Momenteel heeft Juicy Couture 199 winkels in het buitenland, verspreid over zestig landen. Daarnaast heeft het ook nog outlets en shop-in-shops in verschillende warenhuizen. De komende vijf jaar zullen er nieuwe winkels komen in acht landen, waaronder Zuid-Afrika en India. In 2015 zullen er al 31 filialen de deuren openen en in totaal moeten er 133 winkels openen. Het is niet geweten of er in thuisland de Verenigde Staten ook nieuwe winkels zullen komen.

 

Juicy Couture werd in 2013 overgenomen door Authentic Brands Group voor een bedrag van 195 miljoen dollar (180 miljoen euro) en sloot toen onmiddellijk elke eigen winkel in de Verenigde Staten, behalve drie in New York. Sind kort verkopen de eigen winkels ook Juicy Couture schoenen, die worden ontwikkeld in samenwerking met het merk Steve Madden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.