Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Het Nederlandse modemerk Bandolera lijkt ten dode opgeschreven. De zoektocht van de curator naar een mogelijke nieuwe eigenaar heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd. Volgens de curator is de kans op een doorstart daardoor 'zeer klein' geworden.

Crisis en overname waren doodsteek

De curator noemt de economische crisis als een reden voor het faillissement. Daarnaast heeft ook de overname in 2008 door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen het bedrijf geen goed gedaan. Na de overname verlieten een aantal belangrijke personen het bedrijf, waarna de handel grotendeels instortte.

 

ING Bank hield de onderneming daarna lange tijd nog overeind met financiële injecties, nadat het de aandelen had overgenomen voor één euro, maar draaide de geldkraan in oktober 2012 definitief dicht. Het bedrijf bestond sinds 1985, maar zal zijn dertigste verjaardag dus niet halen.

 

Not the Same gaat wel verder

Voor sublabel Not the Same werd vorige maand nog wel een koper gevonden: Linen 4 Ever kocht de voorraad voor 400.000 euro en had ook nog 100.000 euro over voor de goodwill. In de overname zijn ook de vijf winkels van Not the Same en een deel van het personeel inbegrepen, meldt Fashion United, dat het faillissementsverslag van Bandolera heeft opgevraagd.

 

De 27 winkels van Bandolera blijven in ieder geval tot 31 maart open. In totaal werkten er 263 mensen bij Bandolera en Not the Same, waarvan het grootste deel zijn baan zal kwijtraken. De voorraad wordt verkocht aan winkeliers en opkopers, terwijl voor de Belgische, Franse en Duitse tak van de onderneming faillissement zal worden aangevraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top