Kans op redding van Bandolera 'zeer klein' | RetailDetail

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Het Nederlandse modemerk Bandolera lijkt ten dode opgeschreven. De zoektocht van de curator naar een mogelijke nieuwe eigenaar heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd. Volgens de curator is de kans op een doorstart daardoor 'zeer klein' geworden.

Crisis en overname waren doodsteek

De curator noemt de economische crisis als een reden voor het faillissement. Daarnaast heeft ook de overname in 2008 door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen het bedrijf geen goed gedaan. Na de overname verlieten een aantal belangrijke personen het bedrijf, waarna de handel grotendeels instortte.

 

ING Bank hield de onderneming daarna lange tijd nog overeind met financiële injecties, nadat het de aandelen had overgenomen voor één euro, maar draaide de geldkraan in oktober 2012 definitief dicht. Het bedrijf bestond sinds 1985, maar zal zijn dertigste verjaardag dus niet halen.

 

Not the Same gaat wel verder

Voor sublabel Not the Same werd vorige maand nog wel een koper gevonden: Linen 4 Ever kocht de voorraad voor 400.000 euro en had ook nog 100.000 euro over voor de goodwill. In de overname zijn ook de vijf winkels van Not the Same en een deel van het personeel inbegrepen, meldt Fashion United, dat het faillissementsverslag van Bandolera heeft opgevraagd.

 

De 27 winkels van Bandolera blijven in ieder geval tot 31 maart open. In totaal werkten er 263 mensen bij Bandolera en Not the Same, waarvan het grootste deel zijn baan zal kwijtraken. De voorraad wordt verkocht aan winkeliers en opkopers, terwijl voor de Belgische, Franse en Duitse tak van de onderneming faillissement zal worden aangevraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.