Kans op redding van Bandolera 'zeer klein' | RetailDetail

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Het Nederlandse modemerk Bandolera lijkt ten dode opgeschreven. De zoektocht van de curator naar een mogelijke nieuwe eigenaar heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd. Volgens de curator is de kans op een doorstart daardoor 'zeer klein' geworden.

Crisis en overname waren doodsteek

De curator noemt de economische crisis als een reden voor het faillissement. Daarnaast heeft ook de overname in 2008 door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen het bedrijf geen goed gedaan. Na de overname verlieten een aantal belangrijke personen het bedrijf, waarna de handel grotendeels instortte.

 

ING Bank hield de onderneming daarna lange tijd nog overeind met financiële injecties, nadat het de aandelen had overgenomen voor één euro, maar draaide de geldkraan in oktober 2012 definitief dicht. Het bedrijf bestond sinds 1985, maar zal zijn dertigste verjaardag dus niet halen.

 

Not the Same gaat wel verder

Voor sublabel Not the Same werd vorige maand nog wel een koper gevonden: Linen 4 Ever kocht de voorraad voor 400.000 euro en had ook nog 100.000 euro over voor de goodwill. In de overname zijn ook de vijf winkels van Not the Same en een deel van het personeel inbegrepen, meldt Fashion United, dat het faillissementsverslag van Bandolera heeft opgevraagd.

 

De 27 winkels van Bandolera blijven in ieder geval tot 31 maart open. In totaal werkten er 263 mensen bij Bandolera en Not the Same, waarvan het grootste deel zijn baan zal kwijtraken. De voorraad wordt verkocht aan winkeliers en opkopers, terwijl voor de Belgische, Franse en Duitse tak van de onderneming faillissement zal worden aangevraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top