Kans op redding van Bandolera 'zeer klein' | RetailDetail

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Kans op redding van Bandolera 'zeer klein'

Het Nederlandse modemerk Bandolera lijkt ten dode opgeschreven. De zoektocht van de curator naar een mogelijke nieuwe eigenaar heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd. Volgens de curator is de kans op een doorstart daardoor 'zeer klein' geworden.

Crisis en overname waren doodsteek

De curator noemt de economische crisis als een reden voor het faillissement. Daarnaast heeft ook de overname in 2008 door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen het bedrijf geen goed gedaan. Na de overname verlieten een aantal belangrijke personen het bedrijf, waarna de handel grotendeels instortte.

 

ING Bank hield de onderneming daarna lange tijd nog overeind met financiële injecties, nadat het de aandelen had overgenomen voor één euro, maar draaide de geldkraan in oktober 2012 definitief dicht. Het bedrijf bestond sinds 1985, maar zal zijn dertigste verjaardag dus niet halen.

 

Not the Same gaat wel verder

Voor sublabel Not the Same werd vorige maand nog wel een koper gevonden: Linen 4 Ever kocht de voorraad voor 400.000 euro en had ook nog 100.000 euro over voor de goodwill. In de overname zijn ook de vijf winkels van Not the Same en een deel van het personeel inbegrepen, meldt Fashion United, dat het faillissementsverslag van Bandolera heeft opgevraagd.

 

De 27 winkels van Bandolera blijven in ieder geval tot 31 maart open. In totaal werkten er 263 mensen bij Bandolera en Not the Same, waarvan het grootste deel zijn baan zal kwijtraken. De voorraad wordt verkocht aan winkeliers en opkopers, terwijl voor de Belgische, Franse en Duitse tak van de onderneming faillissement zal worden aangevraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.