Karl Lagerfeld verovert Amsterdamse Hartenstraat

Karl Lagerfeld verovert Amsterdamse Hartenstraat

"Less is more" moet de filosofie achter de nieuwe Karl Lagerfeld-winkel in Amsterdam wellicht luiden. In tegenstelling tot de gelijkaardige, maar veel grotere conceptwinkel die de couturier eerder dit jaar in Parijs opende, werd het een kleine winkel met een oppervlakte van amper 150 m².

Hippe buurt van Amsterdam

De nieuwe conceptwinkel bevindt zich in de Amsterdamse Hartenstraat, een van de straten die deel uitmaken van de populaire Negen Straatjes. Het aanbod is (ondanks de kleine oppervlakte) allesbehalve beperkt, met naast de prêt-à-porter collecties voor mannen en vrouwen en de accessoires ook de 'limited edition'-ontwerpen die Lagerfeld samen met andere designers ontwierp.

 

Er zijn echter niet alleen veel kleren en accessoires om te passen en te proberen, er werd ook gezorgd voor allerlei digitale gadgets om de winkelbeleving te verbeteren – een van de stokpaardjes van het 78-jarige mode-icoon. 

 

Zo liggen allerlei iPads liggen binnen handbereik om de laatste collecties, filmpjes en nieuwsberichten over Lagerfeld te bekijken en er kan ook gesurft worden naar Karl.com. Wie wil, kan zelfs een persoonlijk woordje achterlaten in het digitale gastenboek of meteen iets posten op de Facebook-pagina van de designer.

 

Pashokje wordt lookbook

Ook met de pashokjes wordt in het nieuwe winkelconcept creatief omgegaan. Die fungeren er namelijk als zogenaamde lookbooks, waarbij klanten hun Lagerfeld-look kunnen fotograferen en nadien kunnen bekijken op touchscreens. Na een bewerking met typische Lagerfeld-filters kunnen klanten die kiekjes ook meteen via Facebook en Twitter delen met hun sociale netwerk.

 

Eenmaal de perfecte look gevonden, hoeven de klanten van de Nederlandse winkel overigens niet aan te schuiven aan de kassa, want alle medewerkers hebben een draagbare betaalautomaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top