Karl Lagerfeld verovert Amsterdamse Hartenstraat

Karl Lagerfeld verovert Amsterdamse Hartenstraat

"Less is more" moet de filosofie achter de nieuwe Karl Lagerfeld-winkel in Amsterdam wellicht luiden. In tegenstelling tot de gelijkaardige, maar veel grotere conceptwinkel die de couturier eerder dit jaar in Parijs opende, werd het een kleine winkel met een oppervlakte van amper 150 m².

Hippe buurt van Amsterdam

De nieuwe conceptwinkel bevindt zich in de Amsterdamse Hartenstraat, een van de straten die deel uitmaken van de populaire Negen Straatjes. Het aanbod is (ondanks de kleine oppervlakte) allesbehalve beperkt, met naast de prêt-à-porter collecties voor mannen en vrouwen en de accessoires ook de 'limited edition'-ontwerpen die Lagerfeld samen met andere designers ontwierp.

 

Er zijn echter niet alleen veel kleren en accessoires om te passen en te proberen, er werd ook gezorgd voor allerlei digitale gadgets om de winkelbeleving te verbeteren – een van de stokpaardjes van het 78-jarige mode-icoon. 

 

Zo liggen allerlei iPads liggen binnen handbereik om de laatste collecties, filmpjes en nieuwsberichten over Lagerfeld te bekijken en er kan ook gesurft worden naar Karl.com. Wie wil, kan zelfs een persoonlijk woordje achterlaten in het digitale gastenboek of meteen iets posten op de Facebook-pagina van de designer.

 

Pashokje wordt lookbook

Ook met de pashokjes wordt in het nieuwe winkelconcept creatief omgegaan. Die fungeren er namelijk als zogenaamde lookbooks, waarbij klanten hun Lagerfeld-look kunnen fotograferen en nadien kunnen bekijken op touchscreens. Na een bewerking met typische Lagerfeld-filters kunnen klanten die kiekjes ook meteen via Facebook en Twitter delen met hun sociale netwerk.

 

Eenmaal de perfecte look gevonden, hoeven de klanten van de Nederlandse winkel overigens niet aan te schuiven aan de kassa, want alle medewerkers hebben een draagbare betaalautomaat.

Tags: