Karl Lagerfeld verovert Amsterdamse Hartenstraat

Karl Lagerfeld verovert Amsterdamse Hartenstraat

"Less is more" moet de filosofie achter de nieuwe Karl Lagerfeld-winkel in Amsterdam wellicht luiden. In tegenstelling tot de gelijkaardige, maar veel grotere conceptwinkel die de couturier eerder dit jaar in Parijs opende, werd het een kleine winkel met een oppervlakte van amper 150 m².

Hippe buurt van Amsterdam

De nieuwe conceptwinkel bevindt zich in de Amsterdamse Hartenstraat, een van de straten die deel uitmaken van de populaire Negen Straatjes. Het aanbod is (ondanks de kleine oppervlakte) allesbehalve beperkt, met naast de prêt-à-porter collecties voor mannen en vrouwen en de accessoires ook de 'limited edition'-ontwerpen die Lagerfeld samen met andere designers ontwierp.

 

Er zijn echter niet alleen veel kleren en accessoires om te passen en te proberen, er werd ook gezorgd voor allerlei digitale gadgets om de winkelbeleving te verbeteren – een van de stokpaardjes van het 78-jarige mode-icoon. 

 

Zo liggen allerlei iPads liggen binnen handbereik om de laatste collecties, filmpjes en nieuwsberichten over Lagerfeld te bekijken en er kan ook gesurft worden naar Karl.com. Wie wil, kan zelfs een persoonlijk woordje achterlaten in het digitale gastenboek of meteen iets posten op de Facebook-pagina van de designer.

 

Pashokje wordt lookbook

Ook met de pashokjes wordt in het nieuwe winkelconcept creatief omgegaan. Die fungeren er namelijk als zogenaamde lookbooks, waarbij klanten hun Lagerfeld-look kunnen fotograferen en nadien kunnen bekijken op touchscreens. Na een bewerking met typische Lagerfeld-filters kunnen klanten die kiekjes ook meteen via Facebook en Twitter delen met hun sociale netwerk.

 

Eenmaal de perfecte look gevonden, hoeven de klanten van de Nederlandse winkel overigens niet aan te schuiven aan de kassa, want alle medewerkers hebben een draagbare betaalautomaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top