Kleding.nl trekt de landsgrenzen over

Kleding.nl trekt de landsgrenzen over

Zoekmachine Kleding.nl zoekt zijn geluk in het buitenland. Duitsland, Groot-Brittannië en België zullen hun eigen versie krijgen van de populaire zoekmachine, waarmee je online doorheen het aanbod van meer dan honderd winkels kan grasduinen. In zijn eerste jaar zorgde het bedrijf voor een omzet van ruim 7,5 miljoen euro voor de aangesloten webwinkels.

Selectief

Kleding.nl werd begin 2012 opgestart en moest het startpunt worden voor consumenten die online op zoek gingen naar kleding. Toen werkte de website samen met 95 online shops, momenteel zijn er dat 129. Dat lijkt slechts een kleine stijging qua aanbod, maar volgens directeur Peter Langenkamp is dat omdat het bedrijf zeer selectief is bij de keuze van de verschillende winkels.

 

“Wij selecteren onze partners zorgvuldig en hebben ook de samenwerking met verschillende webwinkels verbroken als zij bijvoorbeeld failliet waren gegaan of als er door consumenten nauwelijks naar de kleding van een shop werd gezocht op de site. Het hoogtepunt in het aantal aangesloten webwinkels was afgelopen december, toen waren 175 shops tegelijk vertegenwoordigd op ons platform”, zegt Langenkamp.

 

Expansie over de landsgrenzen

De volgende stap voor Kleding.nl is dus de uitbreiding naar het buitenland. Binnen een maand zou er een shop moeten openen in Duitsland. Later volgen Groot-Brittannië en België. In Duitsland zijn er al deals met zestig tot zeventig webwinkels. “We willen met lokaal personeel zo goed mogelijk inspelen op de trends en ontwikkelingen van de buitenlandse markten. In Nederland willen we het platform Kleding.nl verder gaan optimaliseren”, vertelt Langenkamp.

 

Kleding.nl wil ook de smartphones gaan veroveren, want de plannen voor een mobiele site zijn al zeer vergevorderd. Binnen enkele weken zou die beschikbaar moeten zijn. De mobiele site zal zich vooral richten op zoeken naar en delen van informatie, minder op het effectieve bestellen van kledij.

 

In 2013 wil Kleding.nl de omzet voor de aangesloten webwinkels laten stijgen tot 11,5 miljoen euro. In 2014 moet het buitenland goed zijn voor vijftig procent van de totale omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top