Kleding.nl trekt de landsgrenzen over

Kleding.nl trekt de landsgrenzen over

Zoekmachine Kleding.nl zoekt zijn geluk in het buitenland. Duitsland, Groot-Brittannië en België zullen hun eigen versie krijgen van de populaire zoekmachine, waarmee je online doorheen het aanbod van meer dan honderd winkels kan grasduinen. In zijn eerste jaar zorgde het bedrijf voor een omzet van ruim 7,5 miljoen euro voor de aangesloten webwinkels.

Selectief

Kleding.nl werd begin 2012 opgestart en moest het startpunt worden voor consumenten die online op zoek gingen naar kleding. Toen werkte de website samen met 95 online shops, momenteel zijn er dat 129. Dat lijkt slechts een kleine stijging qua aanbod, maar volgens directeur Peter Langenkamp is dat omdat het bedrijf zeer selectief is bij de keuze van de verschillende winkels.

 

“Wij selecteren onze partners zorgvuldig en hebben ook de samenwerking met verschillende webwinkels verbroken als zij bijvoorbeeld failliet waren gegaan of als er door consumenten nauwelijks naar de kleding van een shop werd gezocht op de site. Het hoogtepunt in het aantal aangesloten webwinkels was afgelopen december, toen waren 175 shops tegelijk vertegenwoordigd op ons platform”, zegt Langenkamp.

 

Expansie over de landsgrenzen

De volgende stap voor Kleding.nl is dus de uitbreiding naar het buitenland. Binnen een maand zou er een shop moeten openen in Duitsland. Later volgen Groot-Brittannië en België. In Duitsland zijn er al deals met zestig tot zeventig webwinkels. “We willen met lokaal personeel zo goed mogelijk inspelen op de trends en ontwikkelingen van de buitenlandse markten. In Nederland willen we het platform Kleding.nl verder gaan optimaliseren”, vertelt Langenkamp.

 

Kleding.nl wil ook de smartphones gaan veroveren, want de plannen voor een mobiele site zijn al zeer vergevorderd. Binnen enkele weken zou die beschikbaar moeten zijn. De mobiele site zal zich vooral richten op zoeken naar en delen van informatie, minder op het effectieve bestellen van kledij.

 

In 2013 wil Kleding.nl de omzet voor de aangesloten webwinkels laten stijgen tot 11,5 miljoen euro. In 2014 moet het buitenland goed zijn voor vijftig procent van de totale omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

De Nederlander Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was tot september 2016 CFO bij het bedrijf en het voorbije jaar was hij aan de slag als chief operation & transformation officer.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Back to top