Longchamp groeit sneller dan meeste concurrenten | RetailDetail

Longchamp groeit sneller dan meeste concurrenten

Longchamp groeit sneller dan meeste concurrenten

Anders dan een aantal concurrenten, zoals Louis Vuitton, blijft Longchamp op volle snelheid. Het Franse luxeconcern blijft snel groeien én in hoog tempo nieuwe winkels openen. Longchamp zegt haar goede resultaten te danken aan het feit dat ze blijven vasthouden aan meer betaalbare prijzen.

75 procent meer inkomsten over drie jaar

Het Franse merk kon dan ook mooie cijfers voorleggen voor 2012: zo steeg de omzet met 16 procent tot 454 miljoen euro. Daarmee doen ze het beter dan de 14 procent van LVMH en het gemiddelde van 10 procent voor de sector voor luxeproducten. De laatste drie jaar zijn de inkomsten van Longchamp met 75 procent gestegen, twee keer zo snel als de rest van de markt voor luxeartikelen.

 

CEO Jean Cassegrain verwacht wel dat de groei van dit jaar onder de 10 procent zal komen, omdat de economische crisis nog altijd een effect heeft op de uitgaven van de consument. Daarmee zou het merk het nog altijd twee keer zo goed doen als de voorspelde groei voor de hele sector. De CEO voegde er aan toe dat ze zelf kansen creëren door vast te houden aan hun strategie, terwijl de concurrentie veranderingen doorvoert.

 

Boetieks in steden met veel toeristen

Vorige maand opende Longchamp nog haar grootste Europese boetiek, op Regent Street in Londen. Dit jaar komen er ook nog grote winkels in onder andere Rome, volgend jaar krijgen ook München en Barcelona een nieuw filiaal van Longchamp. Cassegrain zegt dat Longchamp jaren heeft moeten zoeken naar nieuwe locaties.

 

Voor de nieuwe winkels werd er bewust gekozen voor de meer bezochte steden in Europa. "Zo kunnen we op twee pilaren bouwen, de locals en de toeristen", zegt Cassegrain aan Business of Fashion. Die steden trekken ook veel toeristen uit Azië en Noord- en Zuid-Amerika. De verkoop aan niet-Europese klanten groeit dan ook sneller dan die aan Europese shoppers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).