Macintosh zet in op drie nieuwe concepten | RetailDetail

Macintosh zet in op drie nieuwe concepten

Macintosh zet in op drie nieuwe concepten

De Macintosh Retail Group heeft grote plannen voor 2015: winkelconcepten zoals Manfield worden verder vernieuwd en daarnaast zal het concern ook blijven inzetten op de outletstores, waarvan er vorig jaar meer dan tien de deuren openden.

Nieuw concept voor Manfield

Onlangs openden in de Kalverstraat in Amsterdam en Alexandrium in Rotterdam de eerste twee filialen van schoenketen Manfield die werden ingericht volgens het nieuwe concept, dat het voorbije half jaar werd ontwikkeld. In het interieur wordt nu gekozen voor natuurlijke materialen zoals massief hout en leer.

 

Centraal in de winkels bevindt zich een eiland met pasmeubels en een koffiebar. Voorts staan ook alle schoendozen voortaan in de winkel, waardoor er geen nood meer is aan een opslagruimte achterin de winkel. Schoenen die niet op voorraad zijn worden door de medewerkers meteen online besteld voor de klant. Die bestelling kan thuis worden afgeleverd.

 

Samenwerking Invito en PRO

Het afgelopen jaar werden er op drie locaties ook drie Young Fashion Concept Stores geopend, die een samenwerking zijn van de ketens Invito en PRO. De twee ketens bevinden zich in één pand, maar zijn nog wel een duidelijk gescheiden.

 

Macintosh bekijkt de formule ook als een kans om de twee ketens op plaatsen te krijgen waar het anders te duur zou zijn om afzonderlijke winkels te openen. Door de twee ketens in één pand te plaatsen worden de kosten immers flink gedrukt.

 

Outletwinkels

Het bedrijf wil ook blijven inzetten op het openen van Shoe Outlet-winkels, waarvan de eerste drie filialen in het voorjaar van 2014 werden geopend. Ondertussen zijn er al twaalf vestigingen van de keten, onder andere in Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Ook dit jaar moeten er Shoe Outlets de deuren openen. De keten verkoopt schoenen uit de winkels Dolcis, Invito, PRO, Manfield en Scapino: zo kan daar ruimte gecreëerd worden voor nieuwe collecties.

 

Vorige maand opende het bedrijf ook de derde Scapino Outlet Store in Arnhem. De twee andere vestigingen zijn te vinden in Leeuwarden en Lelystad. In die winkels worden naast schoenen ook kledij verkocht met grote kortingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.