Macintosh zet in op drie nieuwe concepten | RetailDetail

Macintosh zet in op drie nieuwe concepten

Macintosh zet in op drie nieuwe concepten

De Macintosh Retail Group heeft grote plannen voor 2015: winkelconcepten zoals Manfield worden verder vernieuwd en daarnaast zal het concern ook blijven inzetten op de outletstores, waarvan er vorig jaar meer dan tien de deuren openden.

Nieuw concept voor Manfield

Onlangs openden in de Kalverstraat in Amsterdam en Alexandrium in Rotterdam de eerste twee filialen van schoenketen Manfield die werden ingericht volgens het nieuwe concept, dat het voorbije half jaar werd ontwikkeld. In het interieur wordt nu gekozen voor natuurlijke materialen zoals massief hout en leer.

 

Centraal in de winkels bevindt zich een eiland met pasmeubels en een koffiebar. Voorts staan ook alle schoendozen voortaan in de winkel, waardoor er geen nood meer is aan een opslagruimte achterin de winkel. Schoenen die niet op voorraad zijn worden door de medewerkers meteen online besteld voor de klant. Die bestelling kan thuis worden afgeleverd.

 

Samenwerking Invito en PRO

Het afgelopen jaar werden er op drie locaties ook drie Young Fashion Concept Stores geopend, die een samenwerking zijn van de ketens Invito en PRO. De twee ketens bevinden zich in één pand, maar zijn nog wel een duidelijk gescheiden.

 

Macintosh bekijkt de formule ook als een kans om de twee ketens op plaatsen te krijgen waar het anders te duur zou zijn om afzonderlijke winkels te openen. Door de twee ketens in één pand te plaatsen worden de kosten immers flink gedrukt.

 

Outletwinkels

Het bedrijf wil ook blijven inzetten op het openen van Shoe Outlet-winkels, waarvan de eerste drie filialen in het voorjaar van 2014 werden geopend. Ondertussen zijn er al twaalf vestigingen van de keten, onder andere in Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Ook dit jaar moeten er Shoe Outlets de deuren openen. De keten verkoopt schoenen uit de winkels Dolcis, Invito, PRO, Manfield en Scapino: zo kan daar ruimte gecreëerd worden voor nieuwe collecties.

 

Vorige maand opende het bedrijf ook de derde Scapino Outlet Store in Arnhem. De twee andere vestigingen zijn te vinden in Leeuwarden en Lelystad. In die winkels worden naast schoenen ook kledij verkocht met grote kortingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).