Meer Nederlandse partners voor Zalando

Meer Nederlandse partners voor Zalando

De Duitse webwinkel Zalando zet in op groei van het aantal Nederlandse partners: schoenenketen Ziengs wordt de tweede Nederlandse retailer in het partnerprogramma van Zalando, na Noppies.

Ook derde Nederlandse partner op komst

Volgens Matteo Bovio van Zalando staat er nog meer op stapel. "Naast Ziengs verwachten we dat binnenkort de pagina van de webshop Anna van Toor live gaat. Ook hebben we samenwerkingen met andere Nederlandse retailbedrijven in de pijplijn zitten", zegt hij tegen Twinkle.

 

Volgens Bovio stelt Zalando behoorlijke eisen aan partners, waardoor er veel tijd kan zitten tussen het eerste contact en het daadwerkelijk live gaan van de partnerpagina. Zo moet bezorging gratis zijn en moeten retouren via PostNL zijn gegarandeerd tot honderd dagen na ontvangst. De partner moet bovendien zelf al een webwinkel hebben en bestellingen die via Zalando worden gedaan zelf afhandelen. De onderneming zoekt vooral partners in Nederland die dameskleding en schoenen verkopen.

 

Zalando is een van de snelst groeiende e-commerce-bedrijven ter wereld. De onderneming werd pas in 2008 opgericht, maar is intussen goed voor een omzet van ruim een miljard euro en heeft dik 4500 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top