Meer Nederlandse partners voor Zalando

Meer Nederlandse partners voor Zalando

De Duitse webwinkel Zalando zet in op groei van het aantal Nederlandse partners: schoenenketen Ziengs wordt de tweede Nederlandse retailer in het partnerprogramma van Zalando, na Noppies.

Ook derde Nederlandse partner op komst

Volgens Matteo Bovio van Zalando staat er nog meer op stapel. "Naast Ziengs verwachten we dat binnenkort de pagina van de webshop Anna van Toor live gaat. Ook hebben we samenwerkingen met andere Nederlandse retailbedrijven in de pijplijn zitten", zegt hij tegen Twinkle.

 

Volgens Bovio stelt Zalando behoorlijke eisen aan partners, waardoor er veel tijd kan zitten tussen het eerste contact en het daadwerkelijk live gaan van de partnerpagina. Zo moet bezorging gratis zijn en moeten retouren via PostNL zijn gegarandeerd tot honderd dagen na ontvangst. De partner moet bovendien zelf al een webwinkel hebben en bestellingen die via Zalando worden gedaan zelf afhandelen. De onderneming zoekt vooral partners in Nederland die dameskleding en schoenen verkopen.

 

Zalando is een van de snelst groeiende e-commerce-bedrijven ter wereld. De onderneming werd pas in 2008 opgericht, maar is intussen goed voor een omzet van ruim een miljard euro en heeft dik 4500 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe formule The Sting gelanceerd in Amsterdam

25/09/2017

In Amsterdam is de eerste vestiging van Cotton Club geopend, de nieuwe formule van The Sting. Cotton Club is een nieuw damesmodelabel dat vooral casual mode met een mediterrane toets aanbiedt.

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top