Meer Nederlandse partners voor Zalando | RetailDetail

Meer Nederlandse partners voor Zalando

Meer Nederlandse partners voor Zalando

De Duitse webwinkel Zalando zet in op groei van het aantal Nederlandse partners: schoenenketen Ziengs wordt de tweede Nederlandse retailer in het partnerprogramma van Zalando, na Noppies.

Ook derde Nederlandse partner op komst

Volgens Matteo Bovio van Zalando staat er nog meer op stapel. "Naast Ziengs verwachten we dat binnenkort de pagina van de webshop Anna van Toor live gaat. Ook hebben we samenwerkingen met andere Nederlandse retailbedrijven in de pijplijn zitten", zegt hij tegen Twinkle.

 

Volgens Bovio stelt Zalando behoorlijke eisen aan partners, waardoor er veel tijd kan zitten tussen het eerste contact en het daadwerkelijk live gaan van de partnerpagina. Zo moet bezorging gratis zijn en moeten retouren via PostNL zijn gegarandeerd tot honderd dagen na ontvangst. De partner moet bovendien zelf al een webwinkel hebben en bestellingen die via Zalando worden gedaan zelf afhandelen. De onderneming zoekt vooral partners in Nederland die dameskleding en schoenen verkopen.

 

Zalando is een van de snelst groeiende e-commerce-bedrijven ter wereld. De onderneming werd pas in 2008 opgericht, maar is intussen goed voor een omzet van ruim een miljard euro en heeft dik 4500 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.