Michael Kors breidt uit in Nederland | RetailDetail

Michael Kors breidt uit in Nederland

Michael Kors breidt uit in Nederland

De Amerikaanse modeontwerper Michael Kors opent een tweede Nederlandse brandstore. De winkel moet begin december de deuren openen aan de Kruiskade in Rotterdam.

Aanwinst voor Rotterdams modedistrict

Kors was vorig jaar al neergestreken in de PC Hooftstraat in Amsterdam. In Rotterdam heeft de ondernemer een winkelpand gevonden in het zogenoemde High End Fashion District, zo meldt Fashion United. Hier zijn een aantal winkels van bekende ontwerpers gevestigd, waaronder Caroline Biss, Marc Cain en Coccinelle. De uitbreiding in Nederland staat niet op zichzelf: sinds de beursgang van het modemerk in 2011 maakt Michael Kors een groeispurt door.

 

Dit gaat gepaard met zich snel verbeterende resultaten: Michael Kors boekte in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar een toename van de nettowinst met 49 procent naar 145,8 miljoen dollar (110 miljoen euro). De omzet nam in dezelfde periode met bijna 40 procent toe tot 740,3 miljoen dollar (550 miljoen euro). Daarmee is Michael Kors een succesverhaal in de economische crisis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).