Michael Kors breidt uit in Nederland | RetailDetail

Michael Kors breidt uit in Nederland

Michael Kors breidt uit in Nederland

De Amerikaanse modeontwerper Michael Kors opent een tweede Nederlandse brandstore. De winkel moet begin december de deuren openen aan de Kruiskade in Rotterdam.

Aanwinst voor Rotterdams modedistrict

Kors was vorig jaar al neergestreken in de PC Hooftstraat in Amsterdam. In Rotterdam heeft de ondernemer een winkelpand gevonden in het zogenoemde High End Fashion District, zo meldt Fashion United. Hier zijn een aantal winkels van bekende ontwerpers gevestigd, waaronder Caroline Biss, Marc Cain en Coccinelle. De uitbreiding in Nederland staat niet op zichzelf: sinds de beursgang van het modemerk in 2011 maakt Michael Kors een groeispurt door.

 

Dit gaat gepaard met zich snel verbeterende resultaten: Michael Kors boekte in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar een toename van de nettowinst met 49 procent naar 145,8 miljoen dollar (110 miljoen euro). De omzet nam in dezelfde periode met bijna 40 procent toe tot 740,3 miljoen dollar (550 miljoen euro). Daarmee is Michael Kors een succesverhaal in de economische crisis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.