Mode: 8 procent webomzet wordt afgehaald

Mode: 8 procent webomzet wordt afgehaald

Ongeveer acht procent van de aankopen via internet worden intussen al door klanten afgehaald in de winkel. Daarmee wordt 'multichannel' een steeds belangrijkere factor in de modesector.

Internet steeds belangrijker, ook offline

Het onderzoek van GfK, waar Emerce over schrijft, gaat over de eerste zes maanden van 2012. Volgens de onderzoekers biedt deze ontwikkeling winkeliers meer kansen om klanten persoonlijk aan te spreken, extra service te verlenen en mogelijk meer artikelen te verkopen.

 

In het onderzoek is gekeken naar de online en offline verkoop van modeartikelen. Zo blijkt dat intussen vier procent van de consumenten alleen nog online kleding koopt, twintig procent internet en de winkel combineert, en 76 procent nog steeds alleen kleding in de winkel koopt. Intussen gaat 10 procent van de omzet in de modesector via internet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top