Mode: 8 procent webomzet wordt afgehaald

Mode: 8 procent webomzet wordt afgehaald

Ongeveer acht procent van de aankopen via internet worden intussen al door klanten afgehaald in de winkel. Daarmee wordt 'multichannel' een steeds belangrijkere factor in de modesector.

Internet steeds belangrijker, ook offline

Het onderzoek van GfK, waar Emerce over schrijft, gaat over de eerste zes maanden van 2012. Volgens de onderzoekers biedt deze ontwikkeling winkeliers meer kansen om klanten persoonlijk aan te spreken, extra service te verlenen en mogelijk meer artikelen te verkopen.

 

In het onderzoek is gekeken naar de online en offline verkoop van modeartikelen. Zo blijkt dat intussen vier procent van de consumenten alleen nog online kleding koopt, twintig procent internet en de winkel combineert, en 76 procent nog steeds alleen kleding in de winkel koopt. Intussen gaat 10 procent van de omzet in de modesector via internet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top