Modewinkel sluit deuren na 219 jaar | RetailDetail

Modewinkel sluit deuren na 219 jaar

Modewinkel sluit deuren na 219 jaar

Modewinkel Oostvogel in Almelo houdt ermee op. Daarmee komt een einde aan een retailgeschiedenis die teruggaat tot 1795.

Te moeilijk in deze economische tijden

Dat meldt RTV Oost. Volgens de eigenaar van het familiebedrijf, Frederique Oostvogel, zijn de economische tijden te moeilijk en is er geen opvolging. Het feit dat ze een nieuw huurcontract van vijf jaar moest tekenen, was de druppel die de emmer deed overlopen voor de mode-onderneemster. "Onder deze omstandigheden, in een moeilijke economische tijd, moet je extra je best doen. Daar heb ik de energie niet meer voor. Na lang wikken en wegen heb ik besloten te stoppen", laat ze weten.

 

Het 219 jaar geleden door Johannes Oostvogel opgerichte bedrijf sluit definitief de deuren op 31 oktober van dit jaar. "Dan heb ik de twijfelachtige eer om de Oostvogel te zijn die als laatste de deur achter zich dicht doet", vertelt de huidige eigenares. De winkel specialiseert zich in het maken van maatpakken en verkoopt mannen- en vrouwenmode. Ook had het bedrijf een eigen webwinkel. Vorige week werd al bekend dat het 126 jaar oude Maison de Bonneterie dit jaar de deuren gaat sluiten in Amsterdam en Den Haag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.