Nederlandse keten Supertrash naar Londen | RetailDetail

Nederlandse keten Supertrash naar Londen

Nederlandse keten Supertrash naar Londen

Het Nederlandse modemerk Supertrash opent in oktober een eerste eigen winkel in Londen. Deze komt in South Molton Street, waar ook luxe modemerken als Ted Baker, Karen Millen, Sandro en Maje te vinden zijn.

Uitgroeien tot internationaal imperium

Dat zegt eigenaar Olcay Gulsen tegen het online modemagazine MPD Click. De 32-jarige onderneemster uit Brabant kocht drie jaar geleden de Amerikaanse eigenaar van Supertrash uit en heeft het merk sindsdien uitgebouwd tot een internationaal mode-imperium.

 

Onlangs werd al bekend dat het merk ook de oceaan oversteekt en vermoedelijk nog dit jaar een winkel opent in New York. Voorlopig heeft Supertrash al één buitenlandse winkel: in het Belgische Antwerpen.

 

De onderneemster verkoopt kleding, schoenen, parfum en tassen in 24 landen. Volgens Het Financieele Dagblad zette de onderneming in 2011 24 miljoen euro om en groeit de verkoop jaarlijks met 30 tot 50 procent. Het merk ligt wereldwijd bij 1800 winkels.

 

Gulsen, van Armeens-Koerdische afkomst, is mede dankzij haar relatie met oud-profvoetballer Edgar Davids uitgegroeid tot een bekende Nederlander.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.