Nelson Schoenen opent vijf nieuwe winkels in maart | RetailDetail

Nelson Schoenen opent vijf nieuwe winkels in maart

Nelson Schoenen opent vijf nieuwe winkels in maart

Nelson Schoenen  opent deze maand vijf nieuwe winkels in Nederland. In Heerlen en Maastricht gaan de deuren dit weekend open, de opstart van de verkooppunten in Utrecht, Roermond en Den Bosch is voor de komende weken gepland.


Inzet op beleving

'Het openen van deze nieuwe winkels op deze belangrijke A-locaties in Nederland is voor ons een belangrijke stap richting de landelijke uitbreiding van ons winkelbestand “, laat marketingmanager Laura van Dam van Nelson optekenen.

 

Nelson zet in zijn nieuwe winkels volop in op beleving. De verkooppunten zijn daartoe voorzien van sfeervolle elementen die verwijzen naar de stad waarin ze zijn gevestigd. Bovendien hebben ze een erg ruim aanbod voor het hele gezin met merken als Ecco, Rieker, Ara, Converse, Geox, La Strada, Mustang en Puma.

 

Naast de schoenen in de rekken, is er ook een digitaal aanbod. Is een schoen niet in de gewenste maat of kleur op voorraad, dan kan die via een webzuil worden gekeken en gekocht. Hij wordt dan de volgende dag aan huis bij de consument geleverd.

 

Nieuwe Premiumzaken

De winkels werden gevestigd in voormalige Dolcis-panden, die door Nelson worden verbouwd.  Nelson kocht daartoe begin vorig jaar een twintigtal Dolcis-winkels over.


Voor de winkels in Utrecht en Den Bosch gaat het bovendien om een upgrade tot zogenaamde Premium-verkooppunten. Naast de klassieke collectie worden daar ook hoog segment A-merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein verkocht. En net als in Amsterdam, waar in het voorjaar van 2016 de eerste Premium-winkel opende, zullen ook de Premium-winkels in Utrecht en Den Bosch worden uitgerust met mobiele kassa's waardoor de aankoop op elke gewenste plek in winkel kan worden afgerond.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.