Nelson Schoenen opent vijf nieuwe winkels in maart | RetailDetail

Nelson Schoenen opent vijf nieuwe winkels in maart

Nelson Schoenen opent vijf nieuwe winkels in maart

Nelson Schoenen  opent deze maand vijf nieuwe winkels in Nederland. In Heerlen en Maastricht gaan de deuren dit weekend open, de opstart van de verkooppunten in Utrecht, Roermond en Den Bosch is voor de komende weken gepland.


Inzet op beleving

'Het openen van deze nieuwe winkels op deze belangrijke A-locaties in Nederland is voor ons een belangrijke stap richting de landelijke uitbreiding van ons winkelbestand “, laat marketingmanager Laura van Dam van Nelson optekenen.

 

Nelson zet in zijn nieuwe winkels volop in op beleving. De verkooppunten zijn daartoe voorzien van sfeervolle elementen die verwijzen naar de stad waarin ze zijn gevestigd. Bovendien hebben ze een erg ruim aanbod voor het hele gezin met merken als Ecco, Rieker, Ara, Converse, Geox, La Strada, Mustang en Puma.

 

Naast de schoenen in de rekken, is er ook een digitaal aanbod. Is een schoen niet in de gewenste maat of kleur op voorraad, dan kan die via een webzuil worden gekeken en gekocht. Hij wordt dan de volgende dag aan huis bij de consument geleverd.

 

Nieuwe Premiumzaken

De winkels werden gevestigd in voormalige Dolcis-panden, die door Nelson worden verbouwd.  Nelson kocht daartoe begin vorig jaar een twintigtal Dolcis-winkels over.


Voor de winkels in Utrecht en Den Bosch gaat het bovendien om een upgrade tot zogenaamde Premium-verkooppunten. Naast de klassieke collectie worden daar ook hoog segment A-merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein verkocht. En net als in Amsterdam, waar in het voorjaar van 2016 de eerste Premium-winkel opende, zullen ook de Premium-winkels in Utrecht en Den Bosch worden uitgerust met mobiele kassa's waardoor de aankoop op elke gewenste plek in winkel kan worden afgerond.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.