Niels van Ingen nieuwe country manager O’Neill Benelux | RetailDetail

Niels van Ingen nieuwe country manager O’Neill Benelux

Niels van Ingen nieuwe country manager O’Neill Benelux

Sinds 1 oktober is Niels van Ingen de nieuwe country manager voor O'Neill in de Benelux. Hij werd door het surfmerk in huis gehaald om de beoogde differentiatie van het merk in de Benelux te bewerkstelligen. Het is de eerste keer dat de gehele Benelux door één country manager zal geleid worden.

Terug sterker als lifestylemerk

Voor hij aan de slag ging bij O'Neill, was Niels van Ingen country manager voor de Benelux bij Vans. Daar werkte hij ook aan de verbreding van het merk. Aangezien O'Neill graag dezelfde weg wil bewandelen, besloot het om van Ingen in huis te halen. O'Neill staat immers al jaren sterk in de surfsector, maar wil nu ook terug groeien als lifestylemerk.

 

"Het sportsegment is al goed voorzien, maar we willen bepaalde collecties ook in de betere lifestylewinkels naar voren brengen. (....) Ik wil de juiste klanten van het juiste product voorzien en O'Neill heeft gelukkig meer dan genoeg moois om alles goed in de markt te kunnen zetten. De nieuwe Originals en Adventure collecties boeken al veel succes, daar kunnen we zeker nog een gevolg aan breien", zegt van Ingen in een persbericht.

 

O'Neill maakt met de aanstelling van Niels van Ingen ook de stap naar een country manager voor de gehele Benelux. Dat heeft volgens hen alleen maar voordelen: "Dat draait voor een stukje om kostenefficiëntie en optimalisatie van de organisatie, maar het grote voordeel is dat we als markt serieuzer genomen zullen worden op Europees niveau en eenduidiger kunnen communiceren", stelt van Ingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.