Nieuw concept voor Miss Etam

Nieuw concept voor Miss Etam

Miss Etam opent vandaag in Den Haag een eerste vestiging die volgens het nieuwe concept werd vormgegeven. In dat concept wordt er meer aandacht geschonken aan de link tussen online en offline winkelen.

Tablets in winkel

Zo zal al het winkelpersoneel in de winkel over een tablet beschikken, waar het kledingstukken die niet voorradig zijn kan bestellen voor de klanten. Er zijn ook schermen in de winkel geplaatst waarop modeshows worden getoond.

 

Daarnaast is de winkelinrichting heel flexibel gemaakt: "Alle panelen zijn verrijdbaar, waardoor het voor onze visual merchandisers gemakkelijker wordt om producten op verschillende manieren onder de aandacht te brengen. In de praktijk betekent het dat de winkelinrichting per maand kan veranderen en de winkel klanten blijft verrassen", zegt Mireille van der Sprong, commercieel directeur van de Etam Groep aan RetailNews.

 

Omnichannel

De tablets op de winkelvloer horen bij de transitie van de Etam Groep naar een omnichannelstrategie. Dat zal in de toekomst ook zijn effect hebben op het aantal vierkante meters winkeloppervlakte. "Het huidige winkelbestand blijft op peil, maar we gaan kritisch kijken naar het aantal vierkante meters per stad. We bewegen toe naar een organisatie waarbij de voorraden op winkelniveau worden afgestemd op wat bij consumenten in bepaalde gebieden in de smaak valt", zegt Van der Sprong.

 

De nieuwe vestiging van Miss Etam opende in de Nieuwe Haagse Passage, die vandaag feestelijk werd geopend. In het nieuwe winkelgebied met een oppervlakte van 10.500 m² komen ook winkels van onder andere The Sting, Parfumerie Douglas en Intertoys.

Tags: