Nieuw concept voor Miss Etam | RetailDetail

Nieuw concept voor Miss Etam

Nieuw concept voor Miss Etam

Miss Etam opent vandaag in Den Haag een eerste vestiging die volgens het nieuwe concept werd vormgegeven. In dat concept wordt er meer aandacht geschonken aan de link tussen online en offline winkelen.

Tablets in winkel

Zo zal al het winkelpersoneel in de winkel over een tablet beschikken, waar het kledingstukken die niet voorradig zijn kan bestellen voor de klanten. Er zijn ook schermen in de winkel geplaatst waarop modeshows worden getoond.

 

Daarnaast is de winkelinrichting heel flexibel gemaakt: "Alle panelen zijn verrijdbaar, waardoor het voor onze visual merchandisers gemakkelijker wordt om producten op verschillende manieren onder de aandacht te brengen. In de praktijk betekent het dat de winkelinrichting per maand kan veranderen en de winkel klanten blijft verrassen", zegt Mireille van der Sprong, commercieel directeur van de Etam Groep aan RetailNews.

 

Omnichannel

De tablets op de winkelvloer horen bij de transitie van de Etam Groep naar een omnichannelstrategie. Dat zal in de toekomst ook zijn effect hebben op het aantal vierkante meters winkeloppervlakte. "Het huidige winkelbestand blijft op peil, maar we gaan kritisch kijken naar het aantal vierkante meters per stad. We bewegen toe naar een organisatie waarbij de voorraden op winkelniveau worden afgestemd op wat bij consumenten in bepaalde gebieden in de smaak valt", zegt Van der Sprong.

 

De nieuwe vestiging van Miss Etam opende in de Nieuwe Haagse Passage, die vandaag feestelijk werd geopend. In het nieuwe winkelgebied met een oppervlakte van 10.500 m² komen ook winkels van onder andere The Sting, Parfumerie Douglas en Intertoys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.