Nieuw concept voor Miss Etam | RetailDetail

Nieuw concept voor Miss Etam

Nieuw concept voor Miss Etam

Miss Etam opent vandaag in Den Haag een eerste vestiging die volgens het nieuwe concept werd vormgegeven. In dat concept wordt er meer aandacht geschonken aan de link tussen online en offline winkelen.

Tablets in winkel

Zo zal al het winkelpersoneel in de winkel over een tablet beschikken, waar het kledingstukken die niet voorradig zijn kan bestellen voor de klanten. Er zijn ook schermen in de winkel geplaatst waarop modeshows worden getoond.

 

Daarnaast is de winkelinrichting heel flexibel gemaakt: "Alle panelen zijn verrijdbaar, waardoor het voor onze visual merchandisers gemakkelijker wordt om producten op verschillende manieren onder de aandacht te brengen. In de praktijk betekent het dat de winkelinrichting per maand kan veranderen en de winkel klanten blijft verrassen", zegt Mireille van der Sprong, commercieel directeur van de Etam Groep aan RetailNews.

 

Omnichannel

De tablets op de winkelvloer horen bij de transitie van de Etam Groep naar een omnichannelstrategie. Dat zal in de toekomst ook zijn effect hebben op het aantal vierkante meters winkeloppervlakte. "Het huidige winkelbestand blijft op peil, maar we gaan kritisch kijken naar het aantal vierkante meters per stad. We bewegen toe naar een organisatie waarbij de voorraden op winkelniveau worden afgestemd op wat bij consumenten in bepaalde gebieden in de smaak valt", zegt Van der Sprong.

 

De nieuwe vestiging van Miss Etam opende in de Nieuwe Haagse Passage, die vandaag feestelijk werd geopend. In het nieuwe winkelgebied met een oppervlakte van 10.500 m² komen ook winkels van onder andere The Sting, Parfumerie Douglas en Intertoys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.