Nieuwe CEO voor Tommy Hilfiger | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Tommy Hilfiger

Nieuwe CEO voor Tommy Hilfiger

Daniel Grieder is aangeduid als nieuwe CEO van het modelabel Tommy Hilfiger. Hij volgt Fred Gehring op, die de nieuwe positie van president op zich gaat nemen.

"Verlangen om wat minder te werken"

Fred Gehring zal ook vice-voorzitter van het moederbedrijf PVH worden, dat ook onder andere merken als Calvin Klein en Michael Kors groepeert. Onlangs verkocht Fred Gehring zijn aandelen in het bedrijf PVH voor een bedrag van ongeveer tien miljoen dollar (7,3 miljoen euro).

 

"Ik heb de kans gehad om alles te doen wat ik wilde bij dit bedrijf, maar er zijn andere belangrijke dingen in het leven", vertelt Fred Gehring aan WWD.com. "Ik heb ook het verlangen om wat minder te werken en meer tijd te besteden aan hobby's."

 

Daniel Grieder werkt al sinds 1997 bij Tommy Hilfiger. In 2008 werd hij CEO van Tommy Hilfiger Europe, dat sinds dit jaar als PVH Europe door het leven gaat wegens de aankoop van Calvin Klein. Hij zal die rol blijven behouden en daarnaast wordt hij dus ook CEO van Tommy Hilfiger. Zijn taak is nu om Tommy Hilfiger wereldwijd verder uit te bouwen, terwijl hij zich ook nog bezig houdt met de verdere ontwikkeling van Calvin Klein in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.