Nieuwe naam, logo en website voor McArthurGlen Designer Outlet Rosada: | RetailDetail

Nieuwe naam, logo en website voor Rosada Outlet

Nieuwe naam, logo en website voor Rosada Outlet

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft een nieuwe identiteit gekregen na de recente overname door de Engelse McArthurGlen-groep. Het McArthurGlen Designer Outlet Rosada krijgt meteen ook een nieuw logo.

24ste outletcenter voor McArthurGlen

Rosada in Roosendaal is het 24ste outletcentrum in de portfolio van Europees marktleider McArthurGlen. Ook designer outlet center Roermond, dat onlangs werd uitgebreid met vijftig nieuwe winkels, behoort tot dezelfde groep. Het centrum in Roosendaal biedt op 23.000 m² meer dan honderd merken aan, waaronder Nike, Guess, Adidas, Van Gils, Vingino, Levi’s, Calvin Klein, Desigual en Suitsupply.

 

McArthurGlen Designer Outlet Rosada organiseerde meteen het eerste Late NightShoppingEvent, dat volgens manager François Peeters zo’n 20.000 bezoekers trok. De volgende editie van het evenement, dat muziek koppelt aan een avondopening tot 22u, zal op 4 augustus plaatsvinden.

 

McArthurGlen heeft ook nog nieuwe outletcentra op de planning staan in Malaga (Zuid-Spanje), Remscheid (vlakbij Keulen) en Gent. Het bedrijf runt momenteel centra in negen landen: België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk.

 

De onderneming, in 1993 in Europa opgericht door Kaempfer Partners, heeft inmiddels 630.000 m² aan outletruimte ontwikkeld. Sinds 2013 is McArthurGlen een joint venture tussen Kaempfer Partners en Simon Property Group, 's werelds grootste eigenaar van winkelvastgoed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.