Olcay Gulsen niet langer CEO van SuperTrash | RetailDetail

Olcay Gulsen niet langer CEO van SuperTrash

Olcay Gulsen niet langer CEO van SuperTrash

Ontwerpster Olcay Gulsen zet een stapje terug en is niet langer CEO van haar eigen modemerk SuperTrash. Ze stond twaalf jaar aan het hoofd van het bedrijf, maar wil nu meer tijd besteden aan haar tv-carrière.

 

Te weinig tijd

“Ik heb heel erg de behoefte om zelf meer creatief bezig te zijn”, laat Gulsen weten aan RTL Boulevard. Momenteel is de ontwerpster te zien in Wie is de Mol?, waardoor ze al enkele weken afwezig was van het bedrijf.

 

Gulsen ontkent dat de reden achter haar vertrek het forse verlies is dat haar bedrijf lijdt. Een jaar geleden moest de ontwerpster daarom rekenen op het geld van enkele nieuwe investeerders om Supertrash van het faillissement te redden, nadat het in 2016 een verlies van 3 miljoen euro liet optekenen. “In 2016 hebben wij inderdaad verlies geleden, maar in 2017 hebben we juist records verbroken.”

 

De opvolger van Gulsen bij SuperTrash is Charles Paape, die eerder ook CFO en CEO was bij Free Record Shop, Dixons en The Phone House. "Ik ben gevraagd door de aandeelhouders, waaronder ook mevrouw Gulsen, om dit te doen. Ik heb inderdaad geen ervaring met de modebranche, maar heb andere kwaliteiten", aldus Paape in een reactie tegenover Quote.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.