Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Deze week heeft Bever shop-in-shops geopend in de filialen van de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam en de online shop van de warenhuisketen. In de shop-in-shops van de Nederlandse outdoorretailer wordt een selectie van premiummerken uit het assortiment van Bever verkocht. Wel is het interieur van de shops speciaal ontwikkeld om te beantwoorden aan het luxe-imago van Bijenkorf.

Strategische vernieuwing bij Bever

De samenwerking past in het kader van een aantal strategische vernieuwingen die recent bij Bever zijn doorgevoerd. Daarbij werd eerder onder andere een vernieuwd retailconcept geïntroduceerd, zijn sommige bestaande winkels naar andere locaties verhuisd en zagen verschillende nieuwe winkels het daglicht.

 

Later deze maand opent bovendien nog een ‘premiumstore’ van de keten op een A-locatie in Rotterdam en wordt de winkel in Arnhem na een grondige verbouwing heropend. Ook de opening van shop-in-shops in de Bijenkorf is een element in deze vernieuwing.

 

Outdoor en luxe slaan handen in elkaar

"Wij vinden het uiteraard een eer dat wij als outdoorretailer shop-in-shops mogen lanceren in het meest luxueuze warenhuis van Nederland", aldus Greg Nieuwenhuys, CEO van Bever.

 

Toch vindt hij de combinatie een logische zet: "We zien een verschuiving bij de consument. Vroeger draaide het vaak alleen om functionele buitensportproducten, tegenwoordig moet het zowel functioneel als modieus zijn. En soms wil men gewoon een leuke, sportieve jas. De functionaliteit is dan mooi meegenomen."

 

In de shop-in-shops van Bever zijn zowel dames- als herencollecties verkrijgbaar van outdoormerken. Ook zijn er reiskoffers, -tassen en gadgets verkrijgbaar.  Concreet gaat het in Amsterdam om een verkoopoppervlakte van 150 m², in Rotterdam om 100 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top