Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Deze week heeft Bever shop-in-shops geopend in de filialen van de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam en de online shop van de warenhuisketen. In de shop-in-shops van de Nederlandse outdoorretailer wordt een selectie van premiummerken uit het assortiment van Bever verkocht. Wel is het interieur van de shops speciaal ontwikkeld om te beantwoorden aan het luxe-imago van Bijenkorf.

Strategische vernieuwing bij Bever

De samenwerking past in het kader van een aantal strategische vernieuwingen die recent bij Bever zijn doorgevoerd. Daarbij werd eerder onder andere een vernieuwd retailconcept geïntroduceerd, zijn sommige bestaande winkels naar andere locaties verhuisd en zagen verschillende nieuwe winkels het daglicht.

 

Later deze maand opent bovendien nog een ‘premiumstore’ van de keten op een A-locatie in Rotterdam en wordt de winkel in Arnhem na een grondige verbouwing heropend. Ook de opening van shop-in-shops in de Bijenkorf is een element in deze vernieuwing.

 

Outdoor en luxe slaan handen in elkaar

"Wij vinden het uiteraard een eer dat wij als outdoorretailer shop-in-shops mogen lanceren in het meest luxueuze warenhuis van Nederland", aldus Greg Nieuwenhuys, CEO van Bever.

 

Toch vindt hij de combinatie een logische zet: "We zien een verschuiving bij de consument. Vroeger draaide het vaak alleen om functionele buitensportproducten, tegenwoordig moet het zowel functioneel als modieus zijn. En soms wil men gewoon een leuke, sportieve jas. De functionaliteit is dan mooi meegenomen."

 

In de shop-in-shops van Bever zijn zowel dames- als herencollecties verkrijgbaar van outdoormerken. Ook zijn er reiskoffers, -tassen en gadgets verkrijgbaar.  Concreet gaat het in Amsterdam om een verkoopoppervlakte van 150 m², in Rotterdam om 100 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. Ondertussen zegt de president van Saks OFF 5th Europe tevreden te zijn over de eerste resultaten.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Back to top