Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Deze week heeft Bever shop-in-shops geopend in de filialen van de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam en de online shop van de warenhuisketen. In de shop-in-shops van de Nederlandse outdoorretailer wordt een selectie van premiummerken uit het assortiment van Bever verkocht. Wel is het interieur van de shops speciaal ontwikkeld om te beantwoorden aan het luxe-imago van Bijenkorf.

Strategische vernieuwing bij Bever

De samenwerking past in het kader van een aantal strategische vernieuwingen die recent bij Bever zijn doorgevoerd. Daarbij werd eerder onder andere een vernieuwd retailconcept geïntroduceerd, zijn sommige bestaande winkels naar andere locaties verhuisd en zagen verschillende nieuwe winkels het daglicht.

 

Later deze maand opent bovendien nog een ‘premiumstore’ van de keten op een A-locatie in Rotterdam en wordt de winkel in Arnhem na een grondige verbouwing heropend. Ook de opening van shop-in-shops in de Bijenkorf is een element in deze vernieuwing.

 

Outdoor en luxe slaan handen in elkaar

"Wij vinden het uiteraard een eer dat wij als outdoorretailer shop-in-shops mogen lanceren in het meest luxueuze warenhuis van Nederland", aldus Greg Nieuwenhuys, CEO van Bever.

 

Toch vindt hij de combinatie een logische zet: "We zien een verschuiving bij de consument. Vroeger draaide het vaak alleen om functionele buitensportproducten, tegenwoordig moet het zowel functioneel als modieus zijn. En soms wil men gewoon een leuke, sportieve jas. De functionaliteit is dan mooi meegenomen."

 

In de shop-in-shops van Bever zijn zowel dames- als herencollecties verkrijgbaar van outdoormerken. Ook zijn er reiskoffers, -tassen en gadgets verkrijgbaar.  Concreet gaat het in Amsterdam om een verkoopoppervlakte van 150 m², in Rotterdam om 100 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top