Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf | RetailDetail

Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Outdoorketen Bever opent shop-in-shops in de Bijenkorf

Deze week heeft Bever shop-in-shops geopend in de filialen van de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam en de online shop van de warenhuisketen. In de shop-in-shops van de Nederlandse outdoorretailer wordt een selectie van premiummerken uit het assortiment van Bever verkocht. Wel is het interieur van de shops speciaal ontwikkeld om te beantwoorden aan het luxe-imago van Bijenkorf.

Strategische vernieuwing bij Bever

De samenwerking past in het kader van een aantal strategische vernieuwingen die recent bij Bever zijn doorgevoerd. Daarbij werd eerder onder andere een vernieuwd retailconcept geïntroduceerd, zijn sommige bestaande winkels naar andere locaties verhuisd en zagen verschillende nieuwe winkels het daglicht.

 

Later deze maand opent bovendien nog een ‘premiumstore’ van de keten op een A-locatie in Rotterdam en wordt de winkel in Arnhem na een grondige verbouwing heropend. Ook de opening van shop-in-shops in de Bijenkorf is een element in deze vernieuwing.

 

Outdoor en luxe slaan handen in elkaar

"Wij vinden het uiteraard een eer dat wij als outdoorretailer shop-in-shops mogen lanceren in het meest luxueuze warenhuis van Nederland", aldus Greg Nieuwenhuys, CEO van Bever.

 

Toch vindt hij de combinatie een logische zet: "We zien een verschuiving bij de consument. Vroeger draaide het vaak alleen om functionele buitensportproducten, tegenwoordig moet het zowel functioneel als modieus zijn. En soms wil men gewoon een leuke, sportieve jas. De functionaliteit is dan mooi meegenomen."

 

In de shop-in-shops van Bever zijn zowel dames- als herencollecties verkrijgbaar van outdoormerken. Ook zijn er reiskoffers, -tassen en gadgets verkrijgbaar.  Concreet gaat het in Amsterdam om een verkoopoppervlakte van 150 m², in Rotterdam om 100 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.